Egykori befektetője, az amerikai Cyrus Capital felélesztené a március elején csődbe ment Flybe brit légitársaságot, mert állításuk szerint most is van igény a regionális utazásra.

A Travel Weekly a Cyrus Capitaltól származó információkra hivatkozva azt írta, a cég még nem tett le arról, hogy a Flybe gépei újra repülni fognak. Jonathan Peachy, a cég tanácsadója reményét fejezte ki, hogy a még folyamatban lévő csődeljárás után újra lehet indítani a brit regionális légitársaságot.

A Cyrus minden kötelezettséget vállalt, amikor a Connect Airways konzorciumon keresztül felvásárolták a Flybe-t, sőt a megígértnél több pénzt fektetett a cégbe.

Ezért a vállalat azt reméli, hogy a csődbiztosokkal meg tudnak majd állapodni a társaság újraindításáról, és mivel még mindig van igény a regionális utazásokra, a konzorciumi partnerekkel mindent megtesznek az ügy érdekében – közölte az illetékes.

Fotó: AIRportal.hu

A New York-i Cyrus Capital a Virgin és Stobart cégcsoportok egyik legnagyobb befektetője, hozzájuk köthető a Virgin Atlantic is, illetve pályáztak a Vigin Australiára is. Az eredeti tervük az volt, hogy a Flybe-t átnevezik Virgin Connectre, és a Virgin Atlantic járataira hordtak volna rá utasokat a londoni Heathrow-n és Manchesterben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 70 repülőgéppel évente 8 millió utast szállító társaság azonban részben a koronavírus-járvány miatt is március 5-én fizetésképtelenséget jelentett és leállt, azóta az EY (Ernst&Young) csődbiztosai irányítják a céget. Jelentések szerint nagyjából 20 nem kötelező érvényű ajánlat érkezett be a légitársaságra, illetve a megmaradó részeire, vagyonelemeire.

Az EY ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a járvány és az utazási korlátozások miatt nehéz megmondani, mikorra zárulhat le a cég eladása, és a légiközlekedési iparág jövőjének bizonytalansága sem segít ezen.