Sajtóközleményekben kezdett el üzengetni egymásnak a Wizz Air és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ), a légitársaság az irodákat okolja azért, amiért az utasok nem jutnak hozzá a legfrissebb információkhoz, de a szervezet visszautasítja a vádakat.

A Wizz Air a minapi, lapunkhoz is eljuttatott sajtóközleményében arra hívta fel utasai figyelmét, hogy csak a légitársaság információs felületeit használják, ha a legfrissebb utazási információkhoz szeretnének hozzájutni, és közvetlenül a légitársaság weboldalán, vagy mobilalkamazásában foglalják le repülőjegyeiket.

(Fotó: AIRportal.hu)

Ezt azzal indokolták, hogy azon utasokat, akik irodán keresztül vették meg jegyüket, nem érik el, mert az irodák saját hitelesítő adataikat használják a foglalásra, és a légitársaságtól kapott értesítéseket a Wizz szerint ritkán továbbítják az utasoknak. Mindez azt eredményezi a közlés szerint, hogy az ügyfelek fontos információkat nem kapnak meg járataik státuszáról.

A Turizmus.com szaklapon jelent meg a MUISZ reagálása a fapados légitársaság állításaira, amelyeket a szervezet visszautasított.

A szövetség szerint az utazási irodáknak, akárcsak a légitársaságoknak, jogszabályi kötelezettsége a teljes körű tájékoztatás, így valótlan azt állítani, hogy az irodák nem adnak át információt az utasoknak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Leszögezték továbbá: sokan épp azért választják az irodákat, mert azok ügyfélszolgálata nem emelt díjas számokon érhető el, és a légitársaságokkal ellentétben rendelkeznek vagyoni biztosítékkal, amely egy esetleges fizetésképtelen helyzet esetén is biztosítja az utazók biztonságát és hazajutását, továbbá teljes körű ügyintézést nyújtanak.

A MUISZ szerint a jelenlegi helyzetben fontosabb lenne a partnerség keresése, mert közös érdek az utasok minél színvonalasabb és biztonságosabb kiszolgálása.