Egyre több légitársaság tiltja ki járatairól az okosbőröndöket, mert attól tartanak, hogy az akkumulátoraik problémákat okozhatnak.
A Chicago Tribune összeállítása szerint egyre népszerűbbek az okos bőröndök, amelyek poggyászszalagot tudnak kijelezni, töltik a telefont, GPS-es nyomkövető is van bennük, sőt lemérik a saját súlyukat. Ezek a rendszerek azonban akkumulátorral működnek, és a légitársaságokat pont ez aggasztja.
A bőröndök ugyanis ugyanolyan melegedésre hajlamos, robbanásveszélyes lítium-ion akkumulátort használnak, mint a mai okos kütyük többsége. Éppen ezért dönt úgy egyre több légitársaság hogy nem engedik fel a fedélzetre, de még feladandó kézipoggyásznak is csak feltételekkel fogadják el.
Eddig a Delta Air Lines és az Alaska vezetett be ilyen szigorítást, januárt 15-től pedig már az American Airlines járataira sem lehet feladni ilyen csomagot, csak egy feltétellel: ha kézzel el lehet belőle távolítani az utazás idejére az akkumulátort és azt egy külön, jól azonosítható kisebb csomagba teszik. A United és a Southwest egyelőre még nem lépett, de már ők is tanulmányozzák a jelenséget.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) korábbi rendelete szerint ezek az eszközök – ahogy bármilyen lítiumos akksis eszköz – akkor vihető fel a fedélzetre, ha meggyőződtek arról, hogy nem okozhat problémákat az akkumulátor.
A chicagói lap felidézte, hogy tavaly ősszel a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) éppen a gyúlékony lítium-ion akkumulátorok miatt tiltotta ki a járatok fedélzetéről a Samsung Note 7-es okostelefonokat, és ezt a lépést Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is követte.