Egyszerre két Boeing 737-900ER repülőgépet adott át ünnepélyes keretek között a Boeing augusztus 20-án az indonéziai Sriwijaya Air számára. A díszes, szalagvágásos ceremónia egyfelől ennek, másfelől pedig annak is szólt, hogy ez volt a légitársaság első, vadonatúj gépátvétele.

Az átadásra felsorakoztatott két 737-900ER. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Az átadásra felsorakoztatott két 737-900ER.
(Fotó: Boeing Company)
Az ünnepélyes szalagvágás. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Az ünnepélyes szalagvágás. (Fotó: Boeing Company)
...és az előzmény: a párizsi bejelentés a két 737-900ER-re. (Fotó: Sriwijaya Air) | © AIRportal.hu

…és az előzmény: a párizsi bejelentés a két 737-900ER-re. (Fotó: Sriwijaya Air)
B737-900ER jellemzői. (Forrás: Boeing Company) | © AIRportal.hu

B737-900ER jellemzői. (Forrás: Boeing Company)

A Sriwijaya Indonézia harmadik legnagyobb légitársasága. Flottája a két Boeing 737-900ER (Extended Range) géppel együtt immáron 37 darab repülőgépet számlál, kizárólag 737-eseket, amelyek között még a Classic-széria van túlnyomó többségben. A modernebb és gazdaságosabb üzemű Next Generation családot tíz 737-800-as, illetőleg a két 737-900ER képviseli.

A Sriwijaya Párizsban, az idei légi szalonon jelentette be a két darab 737-900ER vásárlását. Június óta mindössze másfél hónap telt, de a Boeing azért tudott ilyen gyorsan szállítani, mert valójában a megrendelést már korábban regiszterbe vették, és a Le Bourget betonján csak a nyilvánosságra hozatalra került sor, megragadva a szalon forgatagát. Új kötésnek az a 20 gépes 737-es vásárlási szándék minősül, amely esetében a légitársaság egyelőre nem nevezett meg konkrét típusváltozatot.

A 900ER-ekhez választott kabinkonfigurációhoz is csak a júniusi nyilatkozatok vezetnek közelebb, amelyek szerint a lehető legnagyobb utaskapacitást, egyosztályos elrendezésben 220 fős székezést választottak. Amit viszont mindkét fél, a repülőgépgyár és a légitársaság is visszatérően hangoztat, hogy a 737-900ER-ek a Boeing SkyInterior (BSI) fedélzettel lettek berendezve, amely többek között energiatakarékos LED világítással, praktikusabb poggyásztartó rekeszekkel, újratervezett, a tágasság érzetére játszó burkolati elemekkel és korszerűbb hangszigeteléssel igyekszik az utasok kényelmére szolgálni.

A megnövelt hatótávú 737-900-ast 2006 augusztusában mutatta be a Boeing, amely ilyenformán a 737 Next Generation típuscsalád legújabb tagja. Elsőként az indonéziai Lion Air állította forgalomba. Bevezetése óta a Boeingnek 500 darabot sikerült értékesíteni belőle. A gyártó július havi rendelésösszesítő adatbázisa szerint a típusváltozatra szóló gyártási hátralék 162 gépen áll.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!