A NASA és az American Airlines közös együttműködés keretein belül együtt dolgozik a következő öt évben a repülőgépek műszerezettségének, illetve a szimulátorok tulajdonságainak fejlesztésén.
15 000 dolláros bónusszal csábítják a légitársaságok a pilótákat
A NASA és az American az elmúlt héten jelentették be azt az 5 évre szóló együttműködést, amelynek keretein belül a légitársaság 15 000 pilótáját fogja az Űrhajózási Hivatal vizsgálni munka közben. Mindez azért történik, hogy fejlődhessen a kiképzés és a gyakorlás, továbbá még jobbá válhassanak a pilótafülke kijelzői, illetve a szimulátorok is.
A NASA egyik kutatója, Steve Young magyarázata szerint nagyon fontos, hogy a pilóták munkáját a valóságban, és valós időben vizsgálják, első kézből tapasztalva azt, hogy a személyzet milyen „kölcsönhatásban” áll a műszerekkel és egymással. Az így szerzett tapasztalatok segítségével a NASA nem csak a jelenlegi technológiákat ismerheti meg jobban, hanem lehetővé válik az, hogy a jövőre nézve még hatékonyabb rendszereket tervezhessenek a pilótafülkékbe.
De nem csak a NASA profitál az együttműködésen, hanem az American Airlines is, hiszen a partner segítséget tud nyújtani a realisztikusabb szimulátorok, és kiképzési rendszerek fejlesztésében.
Ez pedig képzettebb személyzetet jelent, amelynek tagjai gyakorlottabbak a vészhelyzetek kezelésében, ami azokban a kritikus pillanatokban, amikor a másodperc törtrésze alatt kell megfelelő döntést hozni, a gépen utazók életben maradását jelentheti, és nem utolsósorban anyagilag is előnyösebb, hiszen nem sérül a gép.
Természetesen nem ez az első alkalom, amikor a NASA együttműködik a polgári repülés szereplőivel, 2001-ben a Synthetic Vision projekt lényege az volt, hogy elektronikus képek alapján a pilóták a kijelzőn akkor is lássák, mi van előttük, amikor azt a valóságban az időjárás nem teszi lehetővé.