Együttműködési megállapodást kötött az Aer Lingus és a Ryanair. A két ír cég, bár korábban ettől elzárkózott, most mégis úgy döntött: ráhordanak egymás járataira.
A Reuters hírügynökség jelentése szerint az Aer Lingus a Ryanair európai járataira hord rá, a Ryanair pedig az Aer Lingus hosszútávú járatait kezdi tölteni.
Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója korábban erősen ellenállt annak, hogy más cégek járatait is töltség az átszállás biztosításával, de tavaly megtört a jég azzal, hogy a saját járataik között is biztosítanak átszállást, illetve az Air Europával is kötöttek megállapodást arról, hogy egyes járataikra rácsatlakoznak a Ryanair Boeing 737-esei.

Kenny Jacobs, a Ryanair kereskedelmi vezetője reményét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az együttműködés még ebben az évben elindul. A brit Sunday Times úgy tudja, hogy at átszállás biztosítását egy harmadik, külsős cég fogja végezni és csatlakozási biztosítást is lehet majd kötni.
Ez már csak azért is érdekes, mert korábban a Ryanair éppen azzal vetette el a ráhordást, hogy nem akar az utasoknak kártérítést fizetni, ha lekésik a járatukat.

Az ír fapados légitársaság tavaly a Norwergiannel is tárgyalt arról, hogy egyes járataira biztosítja a csatlakozást a saját hálózatából, de a tárgyalások megrekedtek, majd elég viharos válás lett a vége. A szakítás után mondta azt az elhíresült mondatát Michael O’Leary, hogy a Norwegian túl nagy fába vágta a fejszéjét, annyi gépet rendelt, amit ki sem tud fizetni, és egyébként is pár hónapon belül anyagi okokból le fogja húzni a rolót.