Újabb állomáshoz érkezett az Etihad átalakítása, szóba került, hogy eladnák az áruszállító flotta felét.

Erről a nem túl jó anyagi körülmények között lévő légitársaság szóvivője beszélt az Arabian Business gazdasági lapnak hozzátéve, semmi rendkívüli nincs abban, hogy egy átalakítás kellős közepén minden számba vehető megoldást kivizsgálnak.

A légitársaságnak a lap szerint 10 darab áruszállító gépe volt, 5-5 Airbus A330-as és Boeing 777-es, előbbieket már januárban kivonták a forgalomból, de el még nem adták őket. A szóvivő szerint csak a szükséges módosításokat végezték el a flottán.

Saj Ahman, a londoni StrategicAero tanácsadó cég elemzője szerint a légitársaság nem csak a Boeing 777-hez képest gyengébb üzemelési mutatók miatt dönthet az Airbusok eladásáról, hanem azért is, mert a cargo üzletágat külön áruszállító nélkül, inkább az utasszállító gépeket kihasználva pörgetné fel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint mondta, ezek a hatékonyságjavító intézkedések nem csak az üzemelési költségek csökkentéséhez, de plusz bevételhez is juttatják a légicéget, ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy visszatérjen a rentábilis üzemeléshez.

Az Etihad tavaly 2 milliárd dolláros veszteséget jelentett a 2016-os üzleti évre, miután főként európai befektetései nem hozták meg a várt sikert. Az Alitaliából kiszálltak, az airberlin pedig csődbe ment.

Júniusban az Etihad a konkrét számok közzététele nélkül azt állította, hogy 2017-ben sikerült növelni árbevételeiket, és csökkent a veszteség, de az üzemi szintű eredmény, vagyis a járatüzemeltetésből befolyó pénz, és a költségek egyenlege még mindig 1,5 milliárd dolláros veszteséget mutat. Ez pedig akkor sem lehet túl megnyugtató, ha közlésük szerint az egységköltségek 7,3 százalékkal csökkentek a magasabb kerozinárak ellenére.