Befejeződött annak az ideiglenes poggyászosztályozó épületnek a bontása, amit a SkyCourt építkezés kezdete előtt emelt a repülőtér betonján – közölte a Budapest Airport.
A repülőtér forgalmi előterén évek óta álló és a SkyCourt hatalmas üveghomlokzatán át a kilátást akadályozó szürke csarnokot 2009-ben azért emelték, hogy az építkezés idején helyet adjon az ideiglenes poggyászosztályozó gépsoroknak.
A bontást és az áthelyezést követően az utasoknak hamarosan sokkal szebb rálátásuk lesz a repülőtéri forgalmi előtér életére, mint eddig valaha.
Már csak a helye látszik annak a szürke könnyűszerkezetes csarnoknak, ami a SkyCourt megnyitása óta csorbította a zavartalan kilátást a budapesti repülőtér forgalmi előterére az új terminálépületből.
A SkyCourt éppen azért kapott mintegy 20 méter magas üveghomlokzatot, hogy a repülőtér pezsgő életének lenyűgöző látványát tárja az utasok elé, amíg a járatra várnak.
Sátrak helyett az újrahasznosított könnyűszerkezetes épületet használhatják majd a fapadosok
A Budapest Airport még tavaly nyáron kérte meg bontási engedélyt az épületre, amit ezúttal jóval távolabb, az egyszerűsített, gyalogos beszállókapukat kiegészítve állítanak fel újra a repülőtéren. Ezzel nem lesz tovább szükség az ideiglenes sátrakra sem az előtéren.
Az építési költségeket annak révén is csökkentette a Budapest Airport, hogy egy már meglévő csarnok elemeit tudta „újrahasznosítani”. A könnyűszerkezetes épület a 2A előterének szélén segíti majd a gyalogos beszállítást az ezt igénybevevő légitársaságok számára. Ennek a beszállítási formának köszönhetően a tavalyi évben a Budapest Airportnak sikerült 50 %-kal csökkentenie a repülőtéri kapacitások számlájára írható késéseket, emiatt pedig tovább nőtt a járatok pontossága a budapesti repülőtéren.
Az ideiglenes poggyászosztályozó csarnok elbontásával nemcsak a lenyűgöző látvány tér vissza, hanem hamarosan újra használatba kerül egy, korábban a helyhiány miatt leállított utashíd is. Ennek eredményeként a 2B Terminálon várhatóan márciustól 5 db, a 2A Terminálon pedig 4 db közvetlen hídkapcsolat áll rendelkezésre az utasok számára, amennyiben a légitársaság ezt a beszállítási formát választja.
„A régi poggyászkezelő csarnok elbontásával végre kívül és belül is elérjük azt a látványt, amit a SkyCourt tervezésekor megálmodtunk” – mondta el a Budapest Airport részéről Stephan Schattney, a 2. Terminál fejlesztését irányító műszaki igazgató. Hozzátette: „Utasainkat biztosan lenyűgözi az a változás, amely révén a jövő héttől még közelebbről kapnak betekintést a repülőtér nyüzsgő, mindennapi életébe a SkyCourt impozáns üveghomlokzatán át.”