Szeptember 20-án egy nagyszerű típussal lett szegényebb az Angol Királyi Légierő (RAF), miután az utolsó üzemképes Vickers VC10-es szállító, és légiutántöltő repülőgépei is teljesítették utolsó repülésüket – írja cikkében a FlightGlobal hírportál.

A búcsúrepülés alkalmával egy két gépes formáció szállt fel Brize Norton repülőteréről, melynek tagjai egyben az utolsó szolgálatban álló példányok voltak, hogy teljesítsék utolsó útjukat.

A VC-10-esek a 101-es repülőszázad büszkeségei voltak, így a személyzet még egy utolsó légiutántöltést is végre tudott hajtani, majd több olyan brit légi bázis fölé elrepültek, ahol az elmúlt 47 évben megfordultak a gépek, hogy látványos alacsony áthúzásokkal és szárnybillegtetéssel intsenek búcsút a majdnem öt évtizedes szolgálatnak.

A típus hivatalos kivonása szeptember végére fejeződik be a VC-10-esek eddigi személyzetének átcsoportosításával, valamint a szállítógépek további sorsáról történő döntéssel egyidejűleg.

A négy hajtóműves VC-10-eseket a modernebb Airbus A330-as Voyager-ek váltják a légierő üzemeltetésében, míg a repülőgépekhez szükséges személyzetet az Air Tanker konzorcium fogja biztosítani. Az összesen 9 gépes flottából 6 darabot már át is vehettek az Airbustól.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új Airbusok beszerzése azért is volt szükséges, mivel a Vickersek hadrafoghatósága rendkívül alacsony volt, valamint a hatótávjuk sem hasonlítható össze a modern európai típuséval. A légierő rengeteg pénzt fordít a légiutántöltő programra, annak ellenére, hogy hatalmas költségmegszorítások léptek életbe, de a régi gépektől való megválás sajnos mindenképpen ésszerű döntésnek bizonyult gazdasági szempontból.

A VC-10-es típus üzemelésének befejeztével a RAF áthelyezte egyik Lockheed TriStar típusú repülőgépét a Falkland Szigetekre, hogy onnan biztosítsa a szintén a szigeten szolgálatot teljesítő Eurofighter Typhoon köteléket. A három-hajtóműves, szintén hosszú múltra visszatekintő TriStar gépek várhatóan 2014 májusában fognak búcsúzni, mivel a Voyagerek melletti párhuzamos üzemeltetésük már nem gazdaságos.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!