A korábban az Airbusnál dolgozó mérnökök által alapított Airflow startup 2025-ig szeretne tanúsítani és piacra dobni egy nagyon rövid pályán fel- és leszállni képes elektromos teherszállító repülőgépet, amely a kamionos fuvarozás egy részét válthatná ki.

Az elektromos légijárműveket fejlesztő vállalatok legtöbbje az utasszállító konstrukciókra fókuszál, amelyek a városi- és elővárosi közlekedést forradalmasíthatják a várakozások szerint.

A kaliforniai Airflow teljesen új ötlettel állt elő: rövid futópályán fel- és leszállni képes, elektromos meghajtású (e-STOL) teherszállító repülőgép fejlesztését jelentette be – írta meg az Ainonline.

A merevszárnyú repülőgép a tervek szerint 300 láb (91,5 méter) hosszú futópályákra is képes lesz leszállni, és ennek fele is elég lenne a felszálláshoz, így alkalmas lesz komolyabb reptéri infrastruktúra hiányában is üzemelni.

Forrás: Airflow

Öt korábbi Airbus-mérnök alapította a startupot, akik az európai gyártó Vahana elnevezésű elektromos légitaxiján dolgoztak. Új projektjükkel érdekes módon elsősorban nem a távoli, nehezen elérhető területek kiszolgálását szeretnék elősegíteni, hanem a már meglévő logisztikai láncokba kívánják integrálni a 226 kilogramm teherbírású elektromos repülőt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airflow szerint raktárak és árusító helyek között, 50 és 250 mérföld közötti távolságon sokkal gazdaságosabb és gyorsabb megoldás a kamionok helyett levegőben szállítani az árut. 

A gyártó 2025-ig, tehát kevesebb mint öt év alatt szeretné végig vinni a 10 kisebb húzó- és egy nagyobb tolólégcsavarral meghajtott gép tervezését, megépítését és tanúsítását.

Ennek költségeit optimistán 200 millió USA-dollárra becsülik, ami jelentősen kevesebb, mint más fejlesztés alatt álló, függőlegesen fel-leszálló, ugyancsak elektromos (e-VTOL) gépeknél, így a jármű is olcsóbb lehet.

A költséghatékonysághoz hozzájárul még, hogy a számítások szerint jelentősen kevesebb akkumulátort kell beleépíteni, mert a felszálláshoz csak kétszer akkora teljesítmény szükséges, mint az utazómagasságon való repüléshez, ellentétben a többi típussal, ahol ugyanez a mutató ötszörös.