Életbe lépett az Amerikai Egyesült Államok és Brazília között a Nyitott Égbolt megállapodás, miután a brazil kongresszusi kamara decemberben törvényileg is elfogadta azt.

A Nyitott Égbolt egyezmény életbelépésével az brazil Azul Airlines máris bejelentette, tárgyalásokat folytat amerikai partnerével, a United Airlines-szal, az összehangolt működés elindításáról.

Mindkét cég naponta négy-öt szélestörzsű géppel teljesített járatot indítana Brazília és az USA között.

Abhi Shah, az Azul Airlines főigazgatója szerint, cége és a United között már eddig is folytak tárgyalások az együttműködési lehetőségéről, de az Nyitott Égbolt egyezmény életbelépésével el lehet kezdeni érdemi kérdésekről is beszélni.

A leendő Airbus A330-900neo az AZUL festésében. (Forrás: AZUL)

Shah szerint egy olyan megállapodást előkészítésén dolgoznak, mely már benyújtható lesz az Szövetségi Közlekedési Hatóságnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Jelenleg az Azul és a United, Brazília és az USA között eltérő üzleti stratégiát alkalmaz, előbbi cég járatait a floridai nagy repterekre, Orlando-ra és Fort Lauderdale-re összpontosítja, míg utóbbi nagyobb hub-reptereit, Chicago O’Hare-t, Newarkot és Washington Dullest köti össze Sao Paulo városával.

A két légitársaság hálózata nagyon jól kiegészíti egymást míg járataik között minimális az átfedés, sok a szinergia, amit összehangolt működéssel jól ki lehet aknázni.

Jelenleg a két cég csak a második legtöbb ülőhelyet kínálja az országok között, összes kapacitásuk hetente 15.400 szék, amely jelentősen kevesebb a vezető helyen álló American Airlines heti 19.200 ülőhelyétől.

Eközben az Azul egyik nagy konkurense, a LATAM Airlines Group sem tétlenkedik, a dél-amerikai óriás a United legnagyobb riválisával, az American Airlines-szal szeretne szövetkezni, és versenybe szállni az Azul-United duóval.