Életbe lépett az Amerikai Egyesült Államok és Brazília között a Nyitott Égbolt megállapodás, miután a brazil kongresszusi kamara decemberben törvényileg is elfogadta azt.
A Nyitott Égbolt egyezmény életbelépésével az brazil Azul Airlines máris bejelentette, tárgyalásokat folytat amerikai partnerével, a United Airlines-szal, az összehangolt működés elindításáról.
Mindkét cég naponta négy-öt szélestörzsű géppel teljesített járatot indítana Brazília és az USA között.
Abhi Shah, az Azul Airlines főigazgatója szerint, cége és a United között már eddig is folytak tárgyalások az együttműködési lehetőségéről, de az Nyitott Égbolt egyezmény életbelépésével el lehet kezdeni érdemi kérdésekről is beszélni.
Shah szerint egy olyan megállapodást előkészítésén dolgoznak, mely már benyújtható lesz az Szövetségi Közlekedési Hatóságnak.
Jelenleg az Azul és a United, Brazília és az USA között eltérő üzleti stratégiát alkalmaz, előbbi cég járatait a floridai nagy repterekre, Orlando-ra és Fort Lauderdale-re összpontosítja, míg utóbbi nagyobb hub-reptereit, Chicago O’Hare-t, Newarkot és Washington Dullest köti össze Sao Paulo városával.
A két légitársaság hálózata nagyon jól kiegészíti egymást míg járataik között minimális az átfedés, sok a szinergia, amit összehangolt működéssel jól ki lehet aknázni.
Jelenleg a két cég csak a második legtöbb ülőhelyet kínálja az országok között, összes kapacitásuk hetente 15.400 szék, amely jelentősen kevesebb a vezető helyen álló American Airlines heti 19.200 ülőhelyétől.
Eközben az Azul egyik nagy konkurense, a LATAM Airlines Group sem tétlenkedik, a dél-amerikai óriás a United legnagyobb riválisával, az American Airlines-szal szeretne szövetkezni, és versenybe szállni az Azul-United duóval.