A spanyol főváros repülőterén hosszú évek óta elhagyatottan parkoló MD-87-es tulajdonosa után kutatnak a spanyol hatóságok. Ha egy éven belül nem kerül elő a gazdája, a repülőgépet nyilvános árverésre bocsátják.
Az EC-KRV lajstromjelű utasszállító 2010 óta áll a Madrid-Barajas reptéren, és nem tudni, jelenleg kié – írta a Flightglobal. Az utolsó üzemeltetője, az egykori Flyant-ból leválasztott Saicus Air 2010-ben szüntette be működését. Ez után öt évvel helyezték állandó tárolásra alkalmas állapotba az MD-87-est.
A madridi reptér vezetésének mostanra elege lett a helyet elfoglaló repülőgépből, szeretnének megszabadulni tőle valamilyen módon, mert senki semmilyen díjat nem fizet a parkolásért.
A hatóságok hivatalos álláspontja szerint mostanra már láthatóan az elhagyatottság állapotába került az MD-87-es, ezért hivatalos közleményt adtak ki, amelyben részletesen leírják az adatait, felszólítva a gazdáját, hogy jelentkezzen.
Amennyiben egy éven belül, tehát 2020 januárjáig nem jelentkezik a tulajdonos, a gépet árverésre bocsáthatják.
Az ország törvényei értelmében ugyanis még további három, a mostanihoz hasonló felhívást kell közzétenni egy év alatt, ennyi ideje van az utolsó ismert tulajdonosnak vagy jogutódjának jelentkezni, és hitelt érdemlően bizonyítani, hogy az ő birtokában van a gép, ezután pedig mindenképpen kezdenie kell vele valamit.
Az utolsóként ismert tulajdonos, a csődbe ment Saicus Air a New Ibertal katalán logisztikai holding tulajdonában állt, így ez a csoport biztosan bejelentkezhetne a gépért, ezt követően azonban a reptérüzemeltető számon kérhetné rajtuk az elmaradt tárolási díjakat, amik ennyi idő után akár meg is haladhatják a koros gép értékét.
A holdingról emellett az interneten sem lelhető fel semmilyen információ, lehetséges, hogy azóta már ez a cég is megszűnt. Emiatt valószínű, hogy a kalandos utat bejárt gép 2020-ban kalapács alá kerül – lehet hogy nem csak a szó átvitt értelmében.
Az MSN49843 gyári számú MD-87-es 1990 októberében gördült ki az akkori McDonnell-Douglas repülőgépgyár Long Beach-i üzeméből, első üzemeltetője az Iberia volt, először EC-306, majd EC-EZS lajstromjellel.
Ezt követően, 2008 nyarán a jelenleg is viselt, EC-KRV regisztrációval átkerült a rövid életű, 2007-től 2009-ig létező Pronair teherszállító és charter légitársasághoz, majd a szintén rövid életű Saicus Airhez.