Elkészült a TAM Linhas Aéreas első A350-900-asának a festésével az Airbus, amelyet az európai repülőgépgyár a brazil légitársaság engedélyével fényképes közlemény útján is a világ tudtára adott.

A brazil TAM légitársaság leendő első A350-900-asa Toulouse-ban. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A brazil TAM légitársaság leendő első A350-900-asa Toulouse-ban. (Fotó: Airbus)

A brazil légitársaság számára készülő első A350-900-as az A350XWB gyártási sorának 24. gépe lesz. Az immáron teljes TAM festést viselő gép a következő szerelési fázisban fogja megkapni a Rolls-Royce Trent XWB hajtóműveit, valamint az illetékes szerelőcsapatok hozzálátnak a kabin berendezéséhez és a pilótafülke rendszereinek véglegesítéséhez.

A piros-fehér színű A350-est ezt követően adják át a berepülési programnak, amely a földi gurulópróbákkal kezdi meg a felkészülést a szűzfelszállás és utána az esedékes további rendszerellenőrző repülések végrehajtására. Mindezek sikeres zárultával a tervek szerint a TAM még az idén, decemberben átveheti az első A350-esét, amely nemcsak a dél-amerikai országban, hanem az egész amerikai kontinensen is az első ilyen típusú utasszállító lesz.

A komplett átadási sorrendet tekintve a TAM negyedik légitársaságként léphet színre az A350XWB üzemeltetőinek előkelő táborában: azt követően, hogy a jelenlegi két aktív felhasználó, a Qatar Airways és a Vietnam Airlines, majd az ősz folyamán a Finnair után veszi át a legújabb generációs, kompozit építésű szélestörzsű gépet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
TAM A350-900 MSN24, egyelőre hajtóművek nélkül. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

TAM A350-900 MSN24, egyelőre hajtóművek nélkül.
(Fotó: Airbus)

A jövőre átvett A350-eseknek más festése lesz

A chilei LAN és a brazil TAM légitársaság egyesülésével 2012-ben létrejött LATAM Groupnak az érvényben lévő szerződések alapján összesen 27 darab A350-900-asra van érvényes megrendelése. Az első A350-est a légitársaság menetrendi tervei szerint 2016 januárjában állítják szolgálatba, elsőként São Paulo és Manaus között, illetőleg márciustól Miamiba, áprilistól pedig az Atlanti-óceán túlpartjára, Madridba is bevezetve a típust.

Az új, egységes LATAM embléma, amely a gépeken is látható lesz. (Forrás: LATAM Group) | © AIRportal.hu

Az új, egységes LATAM embléma, amely a gépeken is látható lesz. (Forrás: LATAM Group)

Az Airbus ez alkalommal nem részletezte, de a TAM kétosztályos kabinkonfigurációt választott az A350-900-asainak, amelyek így 30 üzleti és 318 turista osztályú utassal, összesen 348 fős kapacitással teljesíthetik járataikat.

A most kigördített gép azért is figyelmet érdemel, mert a LATAM idén augusztusban közölte, a két légitársaság közötti egyesülési folyamat elérkezett arra a pontra, hogy nevüket és arculataikat is egységesítsék, ami a repülőgépek festésmintájára is érvényes. Az első A350-est viszont ─ ahogy az a fényképeken is látható ─ a TAM még a ma érvényes légitársasági minta alapján festtette. Az első LATAM nevet és színeket viselő gép bemutatójára valamikor 2016 első félévében kerül sor.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!