Elkészült az új Airbus A320neo típuscsaládra szánt Pratt&Whitney PW1100G-JM hajtómű prototípusa, amelynek tesztprogramja hamarosan kezdetét is veszi a gyártó floridai üzemében.

A Pratt&Whitney az elkövetkező két évben 8 darab PW1100G hajtóművet fog alapos teszteknek alávetni azt megelőzően, hogy az új generációs A320neo típuscsalád – a tervek szerint 2015 októberében forgalomba áll.

Az európai repülőgépgyár A320neo típusaihoz egy másik hajtómű, a CFM International LEAP-1A változata is választható, azonban elsőként a Pratt&Whitney hajtóművel szerelt Neók állnak majd forgalomba.

Az új fejlesztésű hajtóműveknek, valamint a Sharklet szárnyvég technológiának köszönhetően az A320neo típusok 15%-kal lesznek üzemanyag takarékosabbak, mint jelenleg üzemelő vetélytársaik. Az új rendszerek előnyei a típus teljesítményében is jelentkeznek, amelyet az üzemeltetők vagy a 950km-rel nagyobb hatótávban, vagy a 2 tonnával nagyobb hasznos terhelhetőségben tudnak kihasználni.

A Pratt&Whitney szép számú megrendelést tudhat magáénak: az A320neo családra tervezett PW1100G-JM típusból ugyanis már több, mint 1100 darabot sikerült értékesíteni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első elkészült P&W PW1100G-JM az ünnepélyes bemutató helyszínén, Floridában (Fotó: Pratt&Whitney)


Ajánlott cikkünk: A320neo-program: kezdődik a gyártás (AIRportal.hu)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!