Elkészült az első A350-1000 típusú repülőgép vízszintes vezérsíkja az Airbus spanyolországi Getafe-ben működő gyárában. A hosszabb törzsű A350XWB prototípus vízszintes vezérsíkját hamarosan az európai repülőgépgyártó toulousei végszerelő-csarnokába szállítják, ahol már folyik az első A350-1000-es strukturális összeszerelése.
Levegőben az A350-1000 XWB hajtóműve
Az előzetes terveknek megfelelően, február 10-én kezdte meg az első A350-1000 típusú repülőgép végszerelését az Airbus. Az első repülőgép – melynek szűzfelszállását 2016. év végére tervezik – egyike lesz az Airbus által legyártott háromgépes teszt-flottának. Az első A350-1000 átadását 2017. közepére tervezik.
Az A350-1000 repülőgépek számára az összeszerelő csarnokon belül az Airbus három dedikált állomást hozott létre annak érdekében, hogy az új, hosszabb törzsű -1000-es variáns első példányainak gyártása zökkenőmentes legyen, miközben az A350-900-as gyártása jelenleg pörög fel.
Az összeszerelő állomások úgy készültek, hogy később az összes állomás képes lesz mindkét verzió gyártására.
Az A350-1000 repülőgépek 74 méter hosszúak lesznek és az Airbus történetében legerősebb, Rolls Royce Trent XWB-97 hajtóművekkel lesznek felszerelve.
Az A350-1000-esek háromosztályos elrendezésben 366 utas szállítására és mintegy 8 ezer tengeri mérföld lerepülésére lesznek képesek.
A hosszabb törzsű Airbus A350-1000-es repülőgépekre eddig 10 vásárlótól 181 repülőgépre van megrendelése az európai repülőgép-gyártónak.
Az Airbus és a Qatar Airways meghívásának köszönhetően elsők között próbáltuk ki az új Airbus A350 XWB repülőgépet, melyet az európai repülőgépgyártó december 22-én, a franciaországi Toulouse-ban adott át a Qatar Airways-nek, a típus első üzemeltetőjének. Részletek…