Mindössze néhány héttel azután, hogy a Boeing átadta az ezerötszázadik 747-est a Lufthansa számára, újabb mérföldkőhöz érkezett a típuscsalád legújabb, 8-as szériájának a programja. A minap kigördült ugyanis az Air China első Intercontinentalja az everetti festőhangárból.
Azért fontos hír ez, mert az Air China lesz a Boeing 747-8 utasszállító változatának második üzemeltetője a jelenlegi egyedülit, a Lufthansát követően, amely 2012 áprilisában vette át az elsőt.
A típusra egyelőre a Korean Airt és az orosz Transaero Airlinest kivéve nincs is más biztosnak mondható megrendelő, noha a nigériai Arik Air is szerepel a gyártói honlapon feltüntetett 747-8-as ügyfelek között, ezért a felsorolásból semmiképp sem illik kihagyni.
Az Air China, mint a Kínai Népköztársaság nemzeti légitársasága legelőször 2011-ben jelentette be vásárlási szándékát a Boeing legnagyobb kereskedelmi típusára.
A 747-8I megrendelés véglegesítésére aztán 2012 szeptemberében került sor, amikor is a társaság öt darab Intercontinentalt véglegesített a listaárakon számítva mintegy 1.7 milliárd dollár értékben. A megrendelési darabszám a jelek szerint azóta sem változott, a Boeingtől származó információk alapján az Air China továbbra is öt darab új generációs Jumbóra tart fix igényt.
A kínaiak nem túl bő szavúak leendő legújabb géptípusukkal kapcsolatban, egyelőre sem a kabinkonfigurációról, sem pedig a választott útvonalakról nem tudni konkrétat, de bizonyára annak is eljön az ideje, hogy a légitársaság ezeket a nagyközönség elé tárja, ha máskor nem, akkor legkésőbb a gépátadás napján, ami az őszre várható.
Iparági pletykák persze vannak, amiből az sejlik, hogy a 747-8-asok kétosztályos elrendezésben repülnek majd, valamint az útvonalakról annyi általánosat tudni, hogy a gépek a nemzetközi útvonalhálózat kiterjesztéséhez érkeznek, ami a típus csaknem 15000 km-es hatótávját tekintve aligha okoz meglepetést.
Egy biztos, a Boeing számára megbecsülendő ügyfél az Air China, mivel a nemzetközi trend ellenére a meglévő 747-400-asainak cseréjére nem kizárólag a 777-300ER-t választotta, hanem bizalmat szavazott az utódszéria, 747-8-asnak is. A légitársaság egyébként a kezdetektől fogva működtet 747-est, az 1988-as alapítást követően volt a flottában 747-200-as, 747SP és 747-400 is, ez utóbbiból még mindig van négy darab, közülük az egyik VIP kialakítású, amely kormányzati célokat szolgál.