Április 27-én gördült le a Boeing dél-karolinai gyártósoráról az első Boeing 787 Dreamliner. Az Air India számára készülő 787-est mintegy 7000 meghívott és gyári alkalmazott köszöntötte a hangárból való kigurulás ünnepélyes pillanataiban.
A North Charlestonban működő összeszerelő üzem igazi showt csinált az első Dreamliner számára: a repülőgép látványos színpadi füstön keresztül gurult ki a szerelőcsarnokból, amely előtt nagy ováció köszöntötte a típust. A jeles eseményen Jim Albaugh, a Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatója is jelen volt. Beszédében üdvözölte a dél-karolinai csapatot, akik mostantól egy szűk elit társaságnak lettek a tagjai, azoknak akik világ egyik legösszetetebb szerkezetének, egy utasszállító repülőgépnek az összeszerelésével foglalkoznak.
A Boeing 2009 októberében jelentette be, hogy North Charlestonban létrehozza második 787-es összeszerelő üzemét. Az építési munkálatok novemberben vették kezdetüket és 2011 júniusára készült el a vadonatúj üzem, ahol a hónap végén már meg is kezdték a típus gyártását.
A gyártósorról pénteken legördült Air India 787-es az elkövetkező hetekben különböző rendszerellenőrző teszteken esik át, hogy mihamarabb teljesíthesse első felszállását. A North Charlestonban készült Dreamlinerét a tervek szerint 2012 közepén veheti át India nemzeti légitársasága, amely összesen 27 darab 787-8 típust rendelt.
A Boeing dél-karolinai üzemében nemcsak a 787-es végszerelését, hanem a típus hátsó törzs-részének gyártását is végzik, sőt a Japánból, valamint Olaszországból érkező törzsközép alkatrészek is ide érkeznek összeállításra. A logisztikai feladatok ellátásában, így az everetti és charlestoni üzem közötti összekötettés biztosításában a vállalat speciális teherszállító repülőgépe, a 747-400-as típusból átalakított Dreamlifter veszi ki részét.
Miután az Air India 787-ese néhány héten belül sikeresen végrehajtotta első felszállását, az egyébként 46-odikként gyártott Dreamlinert Texasba repülik a festési munkálatok elvégzése érdekében. Ezt követően a gépet visszarepülik a dél-karolinai üzembe, ahol az indiai tulajdonos átveheti legújabb típusát.
Az Air India idén januárban hozta nyilvánosságra Boeing 787-eseinek konfigurációs adatait, amelyek szerint a légitársaság 256 üléses, kétosztályos fedélzeti kialakítással rendelte meg Dreamlinereit. Az indiai 787-esek 18 business osztályú és 238 turista osztályú üléssel várják utasaikat. Az utóbbi osztályon 3-3-3-as elosztásban kerülnek kiépítésre az ülések.
Az indiai légitársaság a General Electric GEnx hajtóműveit választotta Boeing 787-eseihez.