Exkluzív fotókat kaptunk az United chicagói központjából: ma gurult ki a Boeing repülőgépgyár everetti festőhangárjából az első, amerikai légitársaságnak készült Boeing 787 Dreamliner.

Ma kora reggel gurult ki az United első Boeing 787-8 típusú utasszállító repülőgépe az everetti festőhangárból. Mint arról korábban hírt adtunk a légitársaság különleges, a kompozit típus „házi”, Dreamliner festésére hajazó, a törzs mindkét oldalán végigfutó aranyszínű szalaggal ékesíti 787-eseit, azzal mintegy szimbolizálva a két cég közti hosszú és gyümölcsöző kapcsolatot.

Az United lesz a Boeing 787-es első amerikai üzembeállítója, a most elkészült első repülőgépet várhatóan késő szeptemberben kapja meg a vállalat. Azt egyelőre nem tudni, hogy a legelső járatok melyek lesznek, amelyeket a flotta új típusa teljesít, de a légitársaság korábbi bejelentése szerint tudható, hogy 2013. tavaszától az új, Denver és Tokió közötti közvetlen járatokat már a 787-es fogja repülni.

A ma festésében elkészült repülőgép 2011. október 13-án gördült le a gyártósorról, de akkor még hajtóművek nélkül és kiépítetlen fedélzettel hagyta el azt a hangárt, amelynek az összeszerelés volt a feladatrésze.

Az United három fedélzeti komfortfokozatot kínál Boeing 787-esein, amelyek egyenként 219 utas szállítására lesznek alkalmasak. A Star Alliance légiszövetséghez tartozó légitársaság a General Electric GEnx-1B hajtóműveivel rendelte Dreamlinereit.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az amerikai lapok persze nem hagyják szó nélkül, hogy a múlt szombaton egy a dél-karolinai gyárban készült 787-es ugyanezzel a hajtóművel kisebb tüzet okozott a földi, gurulási tesztek közben. Az ügy hatósági vizsgálata folyamatban van, részleteket egyelőre nem tudni.

Az 50 gépes 787-es flotta (ennyit rendelt ugyanis az United) a Boeinggel kötött szerződés értelmében 2019-ig bezárólag válik teljessé.

Elkészült a festés. Az első amerikai Dreamliner az Unitedé lesz idén szeptemberben (Forrás: United)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!