Szerdán földet ért Dublinban a Ryanair első vadonatúj Boeing 737-800NG típusa abból a 180 darabos rendelésből, amelyet tavaly indított az ír ultra low-cost légitársaság. A közvetlenül a Boeing gyárból érkező gépekkel a flotta átlagéletkora öt év alatt maradhat, miközben újabb útvonalak nyitása és a meglévők sűrítése is lehetővé válik – közölte a társaság vezérigazgatója, Michael O’Leary.

Michael O'Leary, a Ryanair és Ray Conner, a Boeing Commercial Airplanes vezérigazgatói tavaly nyáron az NG 737-es megrendelési szerződés aláírásakor Párizsban. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Michael O’Leary, a Ryanair és Ray Conner, a Boeing Commercial Airplanes vezérigazgatói tavaly nyáron az NG 737-es megrendelési szerződés aláírásakor Párizsban.
(Fotó: Boeing Company)

Az ütemterv szerint a Boeing repülőgépgyár az e heti starttól számítva egészen jövő év júliusáig 20 darab Boeing 737-800-ast fog átadni a Ryanair számára, amely a héten jelentette be, hogy elsőként írt alá szerződést az új generációs 737 MAX család kimondottan a low-cost légitársaságok igényei szerint kialakított, sűrűn székezhető változatára.

A 737 MAX-8-ason alapuló 737 MAX 200-asból, amely akár kétszáz utas szállítására is alkalmas a Ryanair szándéknyilatkozat formájában kötött le magának száz gépre fix, további százra pedig opciós vásárlási jogot, összességében mintegy 22 milliárd dollár értékben. Ennek és a 180 gépes rendelésnek a listaárakon számított összegét együttvéve a vállalat nem kevesebb, mint 38 milliárdos flottafejlesztést folytat.

Michael O'Leary a szeptember 10-én megérkezett első gép pilótakabin-ablakából kihajolva pózol. (Fotó: Ryanair) | © AIRportal.hu

Michael O’Leary a szeptember 10-én megérkezett első gép pilótakabin-ablakából kihajolva pózol. (Fotó: Ryanair)

A Ryanair Next Generation 737-800-as rendelése egyébként a Boeing eddigi legnagyobb egyösszegű, erre a típusra befutott rendelése európai légitársaságtól. A tavalyi párizsi légi szalonon aláírt megállapodás eredetileg 175 gépről szólt, de aztán később az ír cég ezt további 5 géppel toldotta meg, így van most már összesen 180 darab 737-esről szó.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Ryanair gépparkja a legújabb, EI-FEE lajstromot viselő tagjával immáron 301 darab Boeing 737-800-assal üzemel, minden gép esetében a típusra maximálisan megengedett 189 üléses fedélzeti konfiguráció szerint. A várhatóan 2019-től érkező 737 MAX 200-asokon viszont már nyolc üléssel több, 197 utasférőhely lesz kialakítva.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!