Nagyszerűen, sőt az elvártaknál is jobban teljesítenek a British Airways-nél a nemrég beszerzett nagygépek, az Airbus A380-800-as, valamint a Boeing 787-8-as Dreamliner. A brit légitársaságnak ugyan még csak négy-négy példánya van az említett típusokból, de máris érzékelik jótékony hatásait annak a teljesítménynek, amelyet ezek a gyártmányok képesek nyújtani számukra.

Minderről Willie Walsh, az International Airlines Group (IAG) vezérigazgatója számolt be, miközben a British Airwayst, az Iberiát és a Vuelinget tömörítő vállalatcsoport elmúlt évi teljesítményéről adott a sajtónak tájékoztatást.

Az IAG vezérének elmondása szerint a gépek megbízhatósága várakozásokon felüli, és nem mellesleg az egy ülésre vetített üzemeltetési költségek terén is jelentős hatékonyság növekedésre sikerült szert tenni, különösen ami az A380-800 és a Boeing 747-400 relációját illeti.

Az British Airwaysnél a Boeing 747 flotta egy részének helyébe érkező Airbus A380-800-asnak azon túl, hogy nagyobb az utaskapacitása, ráadásul még 16%-kal kevesebb kerozint is fogyaszt – az alkalmazott korszerű technológiáknak, valamint a Rolls-Royce Trent 900 hajtóműveknek köszönhetően.

A légitársaság ezért elsősorban olyan útvonalakra helyezte a típust, amelyeken ilyen vagy olyan korlátozások következtében nem áll módjában a járatok sűrűségének növelése, viszont a kétszintes nagygéppel mégis több utas szállítását tudják megoldani. Ilyen például Hong Kong és Los Angeles is, ahová azt megelőzően Boeing 747 Jumbók repültek. A brit A380-asok egyébként összesen 469 utast vehetnek fedélzetükre. A meglévő 747-esek tágasabb változatai 299, míg a szűkebbek 345 ülésesre vannak konfigurálva.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A British Airways 2013. június 27-én vette át az első Boeing 787-8 Dreamlinerét, az első A380-800-as pedig egy héttel később, július 4-én csatlakozott a flottához. A380-asból 2016-ig bezárólag összesen 12 darab lesz, míg a Dreamliner-család mindhárom tagjából együttvéve 42 darab gépre van rendelése a brit légitársaságnak. A 787-8-asok 214 üléses kialakítással üzemelnek.

A British Airways 2013-ban 820 millió eurós nyereséggel zárta az évet. A csoporttárs spanyolok közül a Vueling 138 milliós pluszt, ugyanakkor az Iberia 482 milliós mínuszt volt kénytelen elkönyvelni.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!