Előrehaladott tárgyalásokat folytat a Norwegian Air Shuttle egy vegyesvállalat létrehozásáról – jelentette be Björn Kjos vezérigazgató a cég negyedéves pénzügyi eredményével kapcsolatos konferenciahíváson.

A vezérigazgató azonban ennél sokkal több részletet nem árult el, így azt sem tudni, hogy melyik társasággal szeretne együttműködésre lépni. Annyit tudni még, hogy a repülőgépek tulajdonán osztáznának, így több milliárd norvég korona szabadulna fel, amelyet a bővülés finanszírozására fordítanának.

Egy biztos, az anyagilag nem feltétlenül a legjobban álló Norwegian részvényeinek árfolyamára kimondottan jó hatással volt a vezérigazgató beszéde.

A Reuters hírügynökségnek a légitársaság nem kommentálta az elhangzottakat.

Mint ismert, a Norwegian attól szenved anyagilag, hogy túl nagy ütemben fejlődik, ezzel főként az Észak-Amerika és Európa közötti transztatlanti útvonalat akarja leuralni, ezeken a járatokon nem csak Dreamlinerekkel, de 737-esekkel is repülnek. A magas kerozinár azonban őket is kikezdte, ezért muszáj valahogyan költséget csökkenteni. A negyedéves beszámoló szerint az egységköltség 2,3 százalékkal emelkedett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Norwegian

A kimutatásaik szerint a költségtételek között messze a legnagyobb a kerozinra fordított összeg, amelydt jelentősen shortolással, azaz opciós ügyletek kötésével sem tudnak csökkenteni. Ezt a bérköltség követi, amihez problémás hozzányúlni, a harmadik helyen viszont közel 3 milliárd koronával a repülőgépek lízingelésének díja áll, ebből akarnak a hírek szerint lefaragni, miután csak idén 12 százalékkal többet költenek erre.

Emellett a Norwegian belátta, hogy lassítania kell a terjeszkedésén, ezért visszafogják a jövőben a fejlesztéseket.

Korábban a Norwegian többször is tárgyalt a British Airways anyavállalatával, az International Airlines Grouppal (IAG), de nem sikerült megállapodni a társasággal. Az ügy azonban még nincs lefutva, Willie Walsh vezérigazgató szerint senkit nem hajt a tatár, kivárnak a megfelelő alkalomra.