Most először fog wingletekkel szerelt Boeing 767-300ER utasszállító repülőgépet teherszállító változattá alakítani a Boeing annak a megbízási szerződésnek az eredményeképp, amelyet ma jelentett be az amerikai repülőgépgyár és a megrendelő, Guggenheim Aviation Partners.

Három darab Boeing 767-300ER típusú, wingletekkel szerelt szélestörzsű utasszállító repülőgépet vesz be Boeing Converted Freighter (BCF) programjába az amerikai repülőgépgyár a Guggenheim Aviation Partners lízingcég megrendelésére.

A program különlegessége, hogy most először fognak átalakítani olyan Boeing 767-est, amely az Aviation Partners által fejlesztett blended típusú wingletekkel van szerelve.

A 3.35 méterre felnyúló, mintegy 5.5%-os üzemanyag takarékosságot felmutató 767-es szárnyvégek bevezetője az American Airlines volt 2009-ben. Európában pedig az Austrian Airlines volt az első, amely Boeing 767-300ER típusára wingleteket szereltetett.

A Boeing 767-esek átalakítási munkálatait a szingapúri ST Aviation Service Company üzemében fogják végezni a gyártó közvetlen szakmai felügyelete mellett. A cargo változattá átalakított 767-eseket 2013-ban veheti át a megrendelő. A Boeing 2007-ben jelentette be, hogy a szingapúri vállalatnak ad akkreditációt a típuskonverzió végzésére. Az első itt átalakított 767-300-as az All Nippon Airways (ANA) flottájából érkezett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Guggenheim Aviation Partners lízingcég az első, amelynek wingletes Boeing 767-300BCF típusa lesz.
(Fotó: Boeing Company)


A munkálatok elvégzését követően 767-300BCF típusnéven futó wingletes repülőgép 52 tonnányi hasznos teher 6115km-es távolság szállítására válik képessé. A 767-es maximális megengedett felszállósúlya (MTOW) ebben a konfigurációban 187 tonna.

Ahhoz, hogy egy eredetileg utasszállításra épített 767-300-as teherszállító változattá alakuljon jelentős változásokat kell végrehajtani a gépen: a nagyméretű rakodóajtó kiépítésén túlmenően a főfedélzet is megerősítésre kerül a teherbírás növelése érdekében és természetesen a cargo gépeknél rendszeresített sínek sem hiányozhatnak a raktérből – megkönnyítendő a kiszolgálás folyamatát.

Az átalakítást követően a főfedélzet 24 raklap-pozíciót kínál az üzemeltetőnek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!