Elsőként oszakai útvonalán állítja menetrend szerinti forgalomba a Boeing 787-10-est a típus indító légitársasága, a Singapore Airlines.
A leghosszabb Dreamlinerrel teljesített első járatok azonban nem a japán nagyvárosba repülnek majd, hanem Bangkok és Kuala Lumpur reptereire.
Ezek a repülések a korábban szimulátorban kiképzett személyzeteknek arra szolgálnak majd, hogy élesben is megismerkedhessenek a típussal – írja az ATW.
A későbbiekben pedig a szingapúri légitársaság az ázsiai útvonalakon veti majd be az új generációs típus legnagyobb változatát, mivel annak hatótávolsága – amely a nagyobb szerkezeti súly miatt jelentősen kisebb mint a 787-9-esnek – nem teszi alkalmassá azt európai járatok teljesítésére.
A leghosszabb álomgép
A Boeing 787-es leghosszabb, legnagyobb befogadóképességű változatának kereskedelmi forgalomba állásához szükséges engedélyeket nemrégiben adta ki az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA). Ezzel lezárult a teljes 787-es típuscsalád berepülési programja – erről itt írtunk.
Az első, a Singapore Airlinesnál forgalomba álló 9V-SCB lajstromjelű példány ugyanakkor már tavaly októberben elkészült, ezért a gépet az előzetes tervekhez képest két hónappal korábban, május helyett idén márciusban kapja meg a Singapore Airlines.