A IATA volt vezére, Giovanni Bisignani szerint a London Heahrow repülőtér elveszítette az elsődleges európai hub szerepét az elégtelen futópálya-kapacitása miatt – közölte az ATW Online hírportál.

Az ex-vezér a Future of Air Transport konferencián, Londonban jelentette ki, hogy a heathrowi repülőtér ma kevesebb desztinációt köt össze, mint 20 évvel ezelőtt és ez kevesebb célállomást jelent, mint amit a versenytársai – Frankfurt, Párizs CDG és Amszterdami repülőterek – kínálnak.

Heathrow-t évek óta nagy mértékben korlátozzák a kiosztható érkezési és indulási résidők (slotok), a repülőtér a futópálya-kapacitásának 99%-a fölött működik.

Bisignani szintén kijelentette, hogy Heathrow elvesztette a előnyét az ázsiai és csendes óceáni térség-béli desztinációk tekintetében a más európai konkurensekkel szemben és ezen a téren szinte lehetetlen lesz visszaszereznie a vezető szerepét, mivel a harmadik futópálya megépítése legalább 10 évet vesz még igénybe. (Természetesen nem maga az építés, hanem a szükséges engedélyek megszerzése, valamint a jogi és politikai viharok vesznek ennyi időt igénybe, lévén, hogy a környék lakossága és környezetvédők komolyan tiltakoznak a bővítés ellen. – a szerk.)


A konzervatív és a liberális-demokrata pártok által alkotott koalíciós kormány 2010-ben vonta vissza az előző kormányok terveit a harmadik futópálya megépítéséről. Az Egyesült Királyság kormányának álláspontja idén szeptemberben közeledett a Heathrow repülőtér bővítése ügyéhez, miután a harmadik futópálya megépítésével szembeni egyik kifogást a közlekedési hatóság elvetette.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Egy lehetséges megoldás? Vicces fotó-montázs a Facebookról. | © AIRportal.hu

Egy lehetséges megoldás? Vicces fotó-montázs a Facebookról.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!