A szárnyrepedésben érintett Airbus A380 típusú utasszállító repülőgépek ellenőrzését rendelte el az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, az EASA. Az ellenőrzés a jelenlegi A380-as flotta csaknem egyharmadát érinti. A vizsgálat lefolytatása alatt a típus üzemeltetése nem kerül felfüggesztésre – adta hírül a Reuters hírügynökség.

Mint arról korábban beszámoltunk, a 2010-ben hajtóműrobbanás miatt kényszerleszállást végrehajtó Qantas A380-as javítása közben a mérnökök kisebb, a robbanástól független szárnyrepedéseket fedeztek fel a légitársaság VH-OQA lajstromú repülőgépén, amelyet követően az ausztrálok azonnali ellenőrző-vizsgálatot sürgettek a gyártónál. Az Airbus sietett megnyugtatni a kedélyeket és a repülés biztonságát nem befolyásoló jelenségként értékelte a problémát.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) azonban részletes vizsgálat lefolytatására készül az először a Qantas gépnél felfedezett apróbb szárnyrepedések ügyében. Azóta ugyanis újabb repedések is felfedezésre kerültek a szárnyfelület más részén. A repedéseket az Airbus a gyártás közbeni, a szegecseknél jelentkező – előre nem tervezett – túlterheléssel magyarázza.

A legfrissebb hírek szerint 20 korai-átadású repülőgépet érintene az EASA által elrendelt vizsgálat. A Flightglobal.com információi szerint 10 Singapore Airlines, 7 Emirates, 1 Air France és 2 Airbus tesztrepülőgépet érintenek az ellenőrzések.

A Reuters információi szerint a vizsgálat gépenként legfeljebb 24 órát vesz igénybe. A típus üzemeltetésének felfüggesztése nem indokolt. Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) ugyanakkor olyan utasítást adott ki, hogy az üzemeltetők alapos szemrevételezéssel ellenőrizzék repülőgépeiket és jelentsék eredményeiket az Airbus számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Azokon az Airbus A380-asokon, amelyek már több, mint 1800 járatot teljesítettek négy napon belül, míg, amelyek csak 1300 járat teljesítésén vannak túl hat héten belül kell elvégezni az EASA által meghatározott és január 24-én hatályba lépő direktíva szerinti ellenőrző-vizsgálatot.

Az Airbus, amely szorosan együttműködve az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséggel dolgozza ki és hajtja végre a vizsgálati eljárásrendet fontosnak tartja leszögezni, hogy a felmerült probléma nem jelent veszélyt a repülés biztonságára, ugyanakkor azt is elismeri, hogy a biztonság érdekében az érintett alkatrészeket ki fogják cserélni.

Forrás: Reuters, Flightglobal (2012. január 20.) / Fotó: Airbus

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!