Elkészült a British Airways első Airbus A380-800 típusú utasszállító repülőgépe. Az európai gyártó egyelőre vár a hivatalos bejelentéssel, de a légiközlekedési szaksajtóban futótűzként terjed a végszerelő üzemet elsőként elhagyó brit Superjumbo híre.
Az elsőként elkészült brit óriásgépen (MSN95) már javában folynak az üzemanyag-rendszer tesztjei és a második, a British Airways számára készülő A380-as (MSN121) végszerelése is kezdetét vette az európai repülőgépgyár toulouse-i bázisán – tudta meg a Flightglobal szakmai hírportál. A britek első A380-asát várhatóan november elején repülik át az Airbus hamburgi üzemébe, ahol a fedélzet kiépítésére és a külső festésre fog sor kerülni.
A brit nemzeti légitársaság összesen 12 darab Airbus A380-800-ast rendelt és az első Superjumbo várhatóan 2013 júliusában érkezik meg a flottába. Ezt megelőzően januárban kezdi meg a vállalat 6 hónapos kiképzési programját azon a vadonatúj A380-as FFS (Full Flight Simulator) szimulátoron, amelyet a London Heathrow-n fognak üzemeltetni. A British Airways mintegy 240 pilótát (gépenként 20 főt) képez ki a flotta leendő legnagyobb típusára.
Enrique Dupuy, a brit és a spanyol nemzeti légitársaságot tulajdonló IAG csoport gazdasági igazgatója márciusban, az első British A380-as átvételi dátumának bejelentésekor nyilatkozta, hogy a légitársaság első körben Hong Kong, Peking, Szingapúr és New York célállomásokra tervezi szolgálatba állítani a kétszintes Airbust. A véglegesített útvonalak bejelentését az idei év végére ígérte a British Airways illetékese.
A Flightglobal legfrissebb értesülései szerint mielőtt ezeken az interkontinentális útvonalakon menetrendszerű üzembe állna a típus a British Airways rövid távú, európai útvonalakon is szolgálatba állítja az A380-ast a személyzet gyakorlatszerzése érdekében.
A British Airwaysnél egyelőre folyamatban van a gyakorlóútvonalak kiválasztása, de annyi bizonyos, hogy a testvérvállalat Iberia bázisán, azaz a madridi Barajas repülőtéren meg fognak fordulni a brit Superjumbók.
Az A380-asok érkezése komoly váltást jelent a British Airways gépparkjában, ugyanis az európai építésű óriásgépek a világ jelenlegi legnagyobb, 52 darabot számláló Boeing 747-400-as flottáját hivatottak váltani. A pilóták egy része pedig az amerikai típusról érkezik a fly-by-wire rendszerű Airbusra.