A Forbes összegezte, hogy várhatóan melyek lesznek 2020 legnépszerűbb utazási trendjei. Nézzük a listát!
A fenntarthatóság még nagyobb szerepet fog játszani az utazásban
A légitársaságok, repülőterek és szállodaláncok körében már 2019-ben is nagy hangsúlyt kapott a környezettudatosság, több szereplő is csökkentette vagy megszüntette a műanyag eszközök használatát, 2020-ban pedig tovább növekszik a környezetbarát utazás népszerűsége.
A cikk szerint a „zero waste”, azaz hulladékmentes szemléletmód, valamint a karbonsemlegességre törekvés főként a luxus utazási szektorban terjed el az idén.
Kevésbé ismert helyek népszerűbbé válása
A jól ismert úti célok mellett egyre népszerűbbé válnak a kevésbé ismertek: e jelenséget „second-city travel” elnevezéssel illetik, tehát a másodlagos (vagy, tehetjük hozzá, sokadlagos) hírű helyek iránti érdeklődést jelenti. Ezek előnyei közé tartozik az, hogy itt nincs tömegturizmus, ezáltal a környezetet is kíméljük, és jellemzően kisebbek a költségek.
A legnépszerűbb szállásfoglalási weboldal, a Booking.com szerint az utazók 54 százaléka szívesen szerepet vállalna a tömegturizmus csökkentésében, 51 százalékuk pedig lecserélné úti célját egy kevésbé ismert, ám hasonló alternatívára.
Új utazási módszerek népszerűvé válása
A „repülés szégyene” (svéd eredetű mozgalomként: flygskam) következtében egyre több utazó választ alternatívát a repülés helyett, főleg az országokon, régiókon belüli közlekedés esetén.
Európa néhány országában csökkent is a belföldi járatok utasforgalma, mert az emberek környezettudatosabb utazási módok, például a vonatozás mellett döntöttek. Ehhez persze elengedhetetlen a megfelelő minőségű gyorsvasút hálózat.
A Booking.com fentebb idézett felmérése szerint az utazók 57 százaléka nem bánja, hogy több időt vesz igénybe az úti cél elérése vonattal, mint repülővel.
Az aktív kikapcsolódás éve
A mozgáson alapuló utazás kiemelt figyelmet kap 2020-ban, legyen szó biciklis vagy hegyi túrákról, nagyvárosok gyalogos felfedezéséről, egyes helyeket úszva felfedező túrákról, illetve hosszú tengerparti sétákról.
Ezt a tények is alátámasztják: a Saddle Skedaddle angliai biciklis túrákkal foglalkozó vállalat szerint az észak-amerikai utazók kerékpáros túrák iránti kereslete 140 százalékkal növekedett 2014 és 2018 között.