A világ nagy légikikötői közül a moszkvai Seremetyjevó bizonyult tavaly a legpontosabbnak két adatelemző cég statisztikái alapján is. 

Az OAG és a Cirium (egykori Flightglobal) adatbányász cégek nemcsak a fuvarozókat, de a repülőtereket is sorrendbe állították pontosság alapján. Míg a légitársaságok sorrendje különbözik a két cégnél, a légikikötők listájában több egyezést is találhatunk. 

A Cirium négy különböző kategóriába sorolta a repülőtereket utasforgalom alapján: globális, nagy, közepes és kis repülőterek. A globális kategóriába azon repülőterek tartoznak, amelyek a havonta kiszolgált járatok száma alapján a legfelső 10 százalékot teszik ki. Nagy repülőtérnek számít a felső 25 százalék utasforgalmat hozó repülőtér, és így tovább. 

A Seremetyjevói nemzetközi repülőtér mindkét listán első helyen végzett (forrás: Sheremetyevo Airport)

A moszkvai Seremetyjevó a globális és a nagy repülőterek kategóriájában is első helyen végzett 95,01 százalékos pontossággal. Globális szinten második a kuangcsoui (kantoni) Baiyun Nemzetközi Repülőtér lett 92,52 százalékkal, a harmadik helyre pedig Sanghaj-Putung (Pudong) futott be 91,04 százalékkal. 

Guangzhou nemzetközi repülőtere is előkelő helyen végzett

Nem csak Seremetyjevó, de a kantoni repülőtér is duplázott: ugyanis a nagy repülőterek kategóriában harmadik helyezett lett, ahol a második a panamai Tocumen nemzetközi repülőtér 93,41 százalékkal.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A közepes repülőterek kategóriában első helyen a tajvani Kaohsziung végzett (93,32%), a kis repülőterek közül pedig a thaiföldi Koh Samui sziget légikikötője került az élre (95,08%).

Az OAG a Ciriummal szemben nem négy, hanem öt kategóriába sorolta a repülőtereket az évben felkínált induló ülőhely-kapacitás alapján.

A mega repülőterek (több mint 30 milliós induló ülőhely-kínálat) kategóriában első helyen náluk is Seremetyjevó végzett 86,87 százalékos pontossággal, ezt követi a tokiói Haneda (86,60%) és a szingapúri Changi (84,03%).

A szingapúri Changi repülőtér erről a listáról sem maradt le (Forrás: Changi Airport)

Az óriás repülőterek közül (20-30 millió induló ülőhely-kapacitás évente) az isztambuli Sabiha Göcken (83,42%) került fel a dobogó legfelső fokára, a nagy repülőterek kategóriában (10-20 millió) az oszakai nemzetközi repülőtér az első helyezett (88,03%).

A közepes repülőterek (5-10 millió ülőhely-kapacitás évente) közül a panamai Tocumen végzett az első helyen, míg a kis repülőterek kategóriában (2,5-5 millió ülőhely-kapacitás évente) Minszk nemzetközi repülőtere lett az éllovas (92,60%).

A két lista azért különbözik, mert az OAG és a Cirium eltérő módszereket és eltérő kategorizálást használtak a pontosság megállapítására, azonban így is akad néhány egyezés.

Ilyen a mindkét lista élén lévő Seremetyjevó, de Tocumen is előkelő helyet foglal el a listákon, bár különböző kategóriákban: míg a Cirium a nagy repülőterek közé kategorizálta, addig az OAG a közepesbe.