Újabb szintre lépett a kerozinár okozta válság Indiában: a légitársaságok azt kérik a kormánytól, hogy segítsen nekik olajvállalatoktól és repülőterektől fedezet nélküli hiteleket szerezni.

A Bloomberg gazdasági hírügynökség jelentése szerint a költségek jelentős emelkedése miatt voltak kénytelenek társaságok a kormányhoz fordulni. Bár Indiában jelentős emelkedésen megy keresztül a légi utasforgalom, erre a társaságok ennél nagyobb kapacitásbővítésbe kezdtek, és a kiéleződő versenyben ez a lépés kontraproduktívra sikeredett: a piacon lévő szabad székek miatt az átlagos jegyár folyamatosan csökken, így a jövedelmezőség is esik, mivel a költségszint emelkedik. A folyamatok annyira elszabadultak, hogy a légitársaságok már önköltségi ár alatt kínálják a jegyeket.

Az adatok szerint az alap jegyár akár 1 rúpia is lehet, miközben csak a kerozinnak 30 százalékos adóvonzata van, és ezt a légicégek nem tudják áthárítani az utasokra anélkül, hogy ne csökkenne a forgalom.

Erről a Jet Airwayst, az IndiGót, a SpiceJetet és a Go Airlines-t felölelő Indiai Légitársaságok Szövetsége is beszámolt az illetékes minisztériumhoz küldött megkeresésében, és amely a Bloomberhez is eljutott.
Az sem segít a cégeken, hogy a rúpia folyamatosan gyengül a dollárhoz képest, a jelenség India második legnagyobb légitársaságának, a Jet Airwaysnek is rendkívüli gondokat okoz. A CAPA légiközlekedési tudásközpont kimutatásai szerint az indiai légiközlekedési vállalatok a jövő március végével záruló pénzügyi évben közel 2 milliárd dollár összesített veszteséget is felhalmozhatnak, rövidtávon 3 milliárdos tőkeemelésre szorulhatnak. Egyes cégeknek mindössze két-három hét üzemelését fedező szabad készpénzállományuk van. Számításaik szerint a társaságoknak legalább 12 százalékkal kellene növelni az átlagos jegyárat, hogy elkerüljék az összeomlást.
A cikk a hirdetés alatt folytatódik.