Nem sokkal vasárnap este nyolc óra előtt megszakította a repülőtér megközelítését, majd technikai problémát jelentett a Transavia France Párizs-Orly – Budapest járatának személyzete.

A leszállás megszakítását követően a járat személyzete kb. 10 percig holdingolt a repülőtértől dél-nyugatra, majd „PAN-PAN”-t jelentett, azaz elsőbbségi leszállást kért. A járat személyzetének jelentése szerint a repülőgépnek fékszárny problémája volt.

A TO3742 számú járat személyzete elsőbbségi leszállást és a repülőtéri tűzoltóegységek készenlétét is kérte a légiforgalmi irányítástól. Az F-GZHV lajstromjelű Boeing 737-85H típusú repülőgép végül több várakozó (holding) kör megtételét követően rendben leszállt a 31L futópályán.

A repülőgépet a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság egységei a futópálya mellett várták, majd a leszállást követően a kijelölt állóhelyére kísérték.

A repülőgép fedélzetén 158 utas tartózkodott. A repülőgép azért szállt le a rövidebb, 31L futópályára, mert a hosszabb, 31R futópályán nem működött a műszeres bevezető rendszer (ILS). A hosszabb pálya másik, észak-nyugati irányból (13L) történő megközelítést a járat személyzete nem kérte.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
NOTAM A2164/14: …
A2164/14 NOTAMN Q) LHCC/QICAS/I /NBO/A /000/999/4726N01916E005 A) LHBP B) 1411021652 C) 1411022300 E) ILS FOR RWY 31R OUT OF SERVICE DUE TO MAINT. CREATED: 02 Nov 2014 16:54:00 SOURCE: EUECYIYN

A repülőgép útvonala a Flightradar24.com radarképén. (Screenshot: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A repülőgép útvonala a Flightradar24.com radarképén. (Screenshot: AIRportal.hu)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!