Hamarosan jöhet a “Bye-bye Wizz Air” feliratos Ryanair repülőgép, újabb ingyenjegy akciók és desztinációk a “legpontosabb, legmegbízhatóbb légitársaságtól”, amely nem mellesleg a legjobb, legszebb repülőgépeket üzemelteti közel s távol. Tapasztalatok, vélemények a Ryanair tegnapi, budapesti járatnyitásával kapcsolatban és villáminterjú a légitársaság Magyarországért felelős vezetőjével. Minden ami a bikinis dudák mögött van…

Fél napos késések a második napon, a tegnapi havat nyögi a Ryanair még ma is

Hatalmas késések várhatók a Ryanair budapesti üzemelésének második napján. A reggeli 6:30-ra tervezett járatok közül a barcelonai indulását 12:00-ra, míg a londonit 12:25-re módosították. Frissített információ: a két budapesti bázisú gép 1:28-kor, illetve 2:12-kor szállt le Ferihegyen, a reggeli járatokat mégsem ezekkel, hanem más bázisok gépével fordított sorrendben teljesítik. Az AIRportal.hu egyik tagjának beszámolója szerint – aki ma reggel utazott volna Londonba – az ír cég e-mailben tájékoztatta a járatok utasait a jelentős késésről, az időjárási körülményekre hivatkozván.

A majdani időjárásra előzetesen hivatkozni elég átlátszó trükknek tűnik, és valószínűleg az is. Általánosságban elmondható, hogy az iparágban ilyen jellegű késések például abból adódnak, hogy a személyzetek számára kötelező pihenőidőket be kell tartani – tartalékszemélyzet hiányában, de számos más üzemeltetési baki (pl. karbantartással kapcsolatos) is eredményezheti.

Update: a korrektség kedvéért tegyük hozzá, hogy Ryanair viszonylag frappánsan megoldotta a helyzetet a más bázisokról bevetett mentesítő gépekkel, mert így ‘csak’ a reggeli Budapestről induló járatok (Barcelona és London-STN) utasai szenvedtek el nagyobb késést, a Budapestre érkező utasok nem késtek, illetve a délutáni járatok is időben elindultak/megérkeztek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ennek ellenére magabiztosan állítják: ők a legpontosabbak

A tegnapi eseményen – ha sok minden nem is derült ki – azt megtudhattuk, hogy a Ryanair a legpontosabb légitársaság, és még arra is jutott idő a havazás miatt fél órát késő londoni járatra várakozva, hogy Henrike Schmidtet, a Ryanair közép-európai marketing és értékesítési vezetőjét a jövőbeni terveikről faggassuk. Interjú és véleménycikk egyben! (Ha inkább a bikinis csajokról készült fotók érdekelnek, ide kattints!)

További ambiciózus tervek

Henrike Schmidt (képünkön a szőke hölgy ruhában!) az AIRportal.hu kérdésére elmondta, hogy a Budapestről elérhető desztinációk számának növekedésére számít – a piaci igényeknek megfelelően. Nem csak hazánkban, de a környező országokban is erősíteni kívánnak: Romániában, illetve Bulgáriában már megvetették lábukat, de kiemelte Izraelt, ahová még nem repül az ír fapados.

Bár a Ryanair gépei a legjobbak, mégis mi lesz, ha lerobban egy gép?

Megkérdeztük arról is, hogy az itt állomásozó repülőgépek karbantartását hogyan tudják megoldani. A legközelebbi javítóbázist Kaunasban találhatjuk, ezért az sem zárható ki, hogy a jövőben Budapesten is végezhetnek bizonyos karbantartási munkákat – említette Henrike Schmidt, aki konkrétumokkal ez ügyben sem tudott még szolgálni.

A légitársaság nem tervezi, hogy tartalék gépet bázisoljon Ferihegyen, ebből arra következtethetünk, hogy a fapadosoknál megszokott módon, ha valami miatt egy járat késik, borulhat az egész napi menetrend és azt a késést egész nap (vagy még a következő napon is) görgetheti maga előtt – ahogy történik ez már rögtön, a második napon. Ennek ellenére Henrike Schmidt magabiztosan állította, hogy ők a legpontosabb, legmegbízhatóbb légitársaság.

Nem csak az utasforgalom szempontjából lehet kedvező Budapest a Ryanair számára. A kötelező tréningek lebonyolítására is komoly opciót jelenthet Ferihegy, mivel itt található egy Boeing 737-es szimulátor, amelyet korábban a Malév használt.

Reszkess Wizz Air! Isten nem ver bottal?

A Budapesten kibontakozó Ryanair kontra Wizz Air háborúra vonatkozó kérdésünkre elmondta, hogy nem elképzelhetetlen, hogy az egyik Budapesten bázisoló Ryanair gép egy nagy “Bye-bye Wizz Air” vagy hasonló szövegű feliratot fog viselni. Ez arra enged következtetni, hogy a Malévot feljelentő Wizz Air nem dőlhet hátra, nagyon kemény piaci versenyre számíthat.

Henrike Schmidt elmondta azt is, hogy a héten lezajlott ingyen repülőjegy osztogatáshoz hasonló akciókat terveznek az elkövetkezendő 2-3 hétben is, azaz aki szeretné kipróbálni az ultra-fapados kalandokat, az figyelje a hirdetéseket, hogy mikor, hol lesz a következő hasonló megmozdulás.

A Ryanair üzenete a spottereknek

Henrike Schmidt arra a kérdésünkre, hogy mit üzen a légitársaság a magyarországi, ferihegyi spottereknek, elmondta, hogy a Ryanairnek gyönyörű repülőgépei vannak, nagyon szép a festésük, kiszámíthatóan és pontosan érkeznek/indulnak. Van rengeteg speciális festést (matricát) viselő repülőgépük is, amik sokszor megfordulhatnak majd Budapesten. Emellett ismét felhívta a figyelmet a cég rendkívül kedvező áraira is.

Nyakatekert kényszermegoldás a Ryanair 2-es terminálon történő működése – borult a koncepció

Amint korábban megírtuk a Ryanair repülőgépei a 2-es terminált használják. A repülőgépek “nem állnak csőre” – azaz nem használják az utashidakat – viszont nem is a szép számban rendelkezésre álló külső állóhelyekre parkolnak. A Ryanair gépek a 2A terminál SkyCourt-hoz közeli részén a 42-43-as kapukat használják, azonban nem állnak rá az utashídra, az utasok a Boeing 737-800-asok saját, kinyitható első lépcsőjén és a hátsó ajtóhoz odahúzott lépcsőn szállnak le a gépekről.

Amennyiben a repülőgép Schengenen kívüli országból érkezett az utasokat a Celebi buszai átszállítják a 2B terminálra. Ha a gép schengeni országból érkezett, az utasok saját lábukon sétálnak a 2A terminálba. Az induló utasok szintén buszokkal érkeznek a 2A terminál közvetlen közelében parkoló gépekhez.

A “csövet” nem használja, csak blokkolja

A koncepciót őszintén szólva nem nagyon értjük: nyilván a low-cost modellhez hozzá tartozik, hogy az utasok nem az utashidakon szállnak be a repülőgépekbe és így olcsóbb a kiszolgálás, azonban a gépek az adott állóhelyet és utashidat így is foglalják, ott nem tud más gép parkolni.

A gépek fordulóideje 25 percre van tervezve, ez alatt az érkező utasokat ki kell szállítani, a személyzetnek a gépet rendbe kell rakni (felkészíteni a következő útra), majd az induló utasokat beszállítani. Mindezt 25 perc alatt, így nyilván indokolt, hogy az első és a hátsó ajtót is használni kell.

Egyelőre két gép van Budapesten, érdeklődve várjuk, ha megérkezik a többi, hogy fog működni a koncepció. Az is lehet, hogy a Ryanair kitúrja a hagyományos légitársaságokat az utashidas állóhelyekről? Folytatjuk…

Korábbi cikkeink:
Megérkezett Budapestre a Ryanair (csöcsök minden mennyiségben!)
Fapados háború: a Ryanair feljelenti a Wizz Air-t
Kutyaszorítóban a repülőtér – borulhat a koncepció
Agresszív és nagyratörő Ryanair tervek

Írta: Szalmási Szabolcs, Samu Ádám / AIRportal.hu
Fotók: Csemniczky Kristóf

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!