A kijevi Boryspil nemzetközi repülőtér fizetések elmaradása miatt felfüggesztette az AeroSvit ukrán légitársaság kiszolgálását – közölte pénteken az ukrán KyivPost hírportál a repülőtér üzemeltetőjének Facebook oldalán megjelent bejelentésre hivatkozva – adta hírül az MTI.

Az intézkedés elsőként az AeroSvit 12.50-kor induló Kijev-Koppenhága járatát érinti. “Az AeroSvit fizetéseinek elmaradása korábban már több, főként oroszországi repülőteret is hasonló intézkedésre kényszerített” – írja a kijevi repülőtér üzemeltetőjének a közleménye.

Az AeroSvit mai Kijev – Budapest járatát, melynek tervezett érkezési ideje 20:50 (VV201 járatszám) egyelőre nem törölték a Budapest Airport járatinformációs oldala szerint. Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére közölte: az AeroSvit a Budapest Airportnál is előre fizetett a szolgáltatásokért – leszállási illeték, üzemanyag stb. -, így nincs a budapesti repülőtérrel szemben fennálló tartozása.

Ha nem változik a helyzet Kijevben, úgy várhatóan az AeroSvit esti budapesti VV 201-es járatát is törölhetik, amely pénteken 20 óra 50 perckor érkezne Budapestre, illetve szombaton 8 óra 40 perckor repülne vissza VV 202 járatszámmal – tette hozzá. Hardy Mihály emlékeztetett arra, hogy Budapest és Kijev között eddig az AeroSvit és 2012. decembere óta a Wizz Air repül. A kommunikációs igazgató azt tanácsolta, hogy az AeroSvit járatára jeggyel rendelkező utasok a légitársaságnál érdeklődjenek az indulásról.

Friss: Az Aerosvit 2013. január 4-én az alábbi, angol nyelvű közleményt tette közzé, miszerint a légitársaság folytatja a repülést, a céget átszervezik javítják a működés hatékonyságát és a cég nyereségességét. A vállalat vezetése a helyén marad és a cég megpróbálja teljesíteni az üzleti partnerek követeléseit:

“Aerosvit Airlines is continuing the flights operations and fulfillment of the current commitments to the counterparties

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Aerosvit Airlines made application to the Commercial Court of Kyiv region with a statement to initiate bankruptcy proceedings in order to begin the sanation procedure, restoring of solvency and ensuring of obligations to the creditors in full. On December 29, 2012 Commercial Court of Kyiv region made determination about beginning of the bankruptcy process of the Private Joint Stock Company Aerosvit Airlines. However, the Aerosvit Airlines has not been approved as a bankrupt. AeroSvit Airlines continues flights operations and fulfill the current obligations to the counterparties. Management of Aerosvit Airlines continues to work in the same personnel, all procedures for operations, including safety, are executed in full. The planned sanation of the company is a part of the reorganization and reforming initiated by the Aerosvit Airlines in order to restore its operating efficiency and improve profitability.”

Az AeroSvit légitársaság tartozásai miatt 2012. novemberétől előre fizetett a repülőtér szolgáltatásaiért, az elkövetkező néhány napra azonban nem teljesítette fizetési kötelezettségeit, ezért a repülőtér felfüggesztette szolgáltatásait.

Nem ez az első probléma a cég háza táján, az AeroSvit tulajdonosának érdekeltségi körébe tartozó Cimber-Sterling skandináv piacon működő fapados és regionális járatokat üzemeltető légitársaság a tavalyi évben jelentett csődöt.

Az illetékes kijevi bíróság az AeroSvit kérelmére 2012. december 29-én indította el a csődeljárást a légitársaság ellen. A bíróság csődgondnokot jelölt ki a légitársaság aktíváinak a kezelésére. A légitársaság 2012. december 27-én 4,27 milliárd hrivnya (118 milliárd forint) adóssággal rendelkezett. Könyveinek 2012. szeptember 30-i állása szerint aktíváinak összértéke pedig 1,467 milliárd hrivnya.

A kijevi Boryspil International Airport az ország légi utasforgalmának 65 százalékát bonyolítja. Az AeroSvit 1994-ben alakult meg, központja a kijevi Boryspil International Airport. A légitársaság járathálózata 34 ország 80 célállomására terjed ki. Internetes flottaadatbázisok szerint a légitársaság 8 db Boeing 767, 11 db 737 classic, 4 db 737NG, 2 db E-190/195 és 1 db A320 típusú repülőgépet üzemeltet.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!