A ch-avation információi szerint ideiglenesen felfüggesztette működését a szlovák Quick Duck Airlines, miután a múlt héten visszatért Pozsonyba az egyetlen repülőgépük. A légitársaság egyelőre nem kommentálta a híreket.

Mivel a légitársaság a tavalyi megalakulása óta kizárólag ACMI (Aircraft, Crew, Maintenance, Insurance) bérbeadással foglalkozik, ezért az ATR 72-600 típusú, OM-AQD lajstromú repülőgépe más légitársaságok szolgálatában állt az elmúlt időszakban. A vállalat jövője azután vált bizonytalanná, hogy a pakisztáni AirBlue légifuvarozó bő egy hete, csupán tíz nappal a szlovák lajstromú repülőgép használatának kezdete után felbontotta a lízingszerződést.

A pozsonyi székhelyű Quick Duck 2014 áprilisában alakult 5 millió eurós szlovák befektetéssel, valamint a korábban csődbe ment DanubeWings alkalmazottaival. Az első repülőgépét októberben vehette át, amelyet a szingapúri Aviation vállalattól bérelt. A második turbólégcsavaros ATR gép átvételét ez évben tervezték.

A légifuvarozó egyelőre még nem szólalt meg az ügyben, megkeresésünkre sem érkezett eddig válasz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A Quick Duck ATR 72-es repülőgépe Pozsonyba érkezésekor. (Fotó: Peter Pšenica) | © AIRportal.hu

A Quick Duck ATR 72-es repülőgépe Pozsonyba érkezésekor. (Fotó: Peter Pšenica)


A szlovák légiközlekedés jelenleg nem éli fénykorát, már ami a hazai légitársaságokat illeti. A Quick Duck működésének befejeztével csupán három légivállalat maradt a piacon, a cseh Travel Service szlovák leányvállalata, a Travel Service Slovakia, a 2013-ban alakult Go2Sky, amely ad hoc charter járatokat üzemeltet, valamint bérbeadásra kínálja Boeing 737-400-as repülőgépeit, és az AirExplore, amely szintén hasonló modell szerint tevékenykedik. Az utóbbi légifuvarozó flottája jelenleg három 737-400 és három 737-800 gépből áll. Tavaly nyáron a 400-as szériájú példányok a Ryanair dublini bázisán szolgáltak az ír vállalatnál előállt géphiány miatt.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!