Tovább dől a Malév dominó: márciustól mégis felfüggeszti Peking – Budapest járatait a Hainan Airlines, kínai légitársaság – értesült az AIRportal.hu.

A március 2-i járat lesz az utolsó, azt követően egyelőre ismeretlen időtartamra felfüggeszti ferihegyi járatainak üzemelését a Hainan Airlines. A mai, 2012. február 13-i, hétfői járattal együtt már csak négyszer láthatjuk a Hainan Airlines Airbus A330-as repülőgépeit Ferihegyen, mert a légitársaság már a február 24-i és 27-i járatait is törölte.

HU481/2-es járata még február 17., 20. és március 2-i napokon repül Ferihegyre. A légitársaság honlapja 2012. március 2-a utáni foglalási próbáinkra már nem adott ki találatot. A Hainan Airlines budapesti képviselete megkeresésünkre egyelőre nem kommentálta a hírt.

Update: Beismerte a járatfelfüggesztést a Hainan: a kínai légitársaség Pekingben jelentette be, hogy 2012. március 5-től felfüggeszti Peking-Budapest közvetlen járatát. További részletek a cikk alján található MTI közleményben.

2012. február 9-én megírtuk, hogy márciustól az American és a Delta után a kínai légitársaság is elhagyja Budapestet, azonban a légitársaság budapesti képviselete akkor határozottan cáfolta az AIRportal.hu értesüléseit a szerkesztőséghez eljuttatott levelében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Hainan Airlines 2004. augusztusában indította be járatát Peking – Budapest útvonalon. A légitársaság eleinte heti négyszer közlekedett Budapestre Boeing 767-300-as repülőgépekkel. A légitársaság az utóbbi időben ugyan nagyobb, Airbus A330-as repülőgépekkel teljesítette budapesti járatait, azonban azok frekvenciáját először heti háromra, majd az elmúlt időszakban kettőre csökkentette.

A kivonulás indokáról nem rendelkezünk információval, azonban gyanítható, hogy ez esetben is Malév megszűnése húzódhat a döntés hátterében. A Hainan budapesti járatai – információink szerint – nem teljesítettek rosszul és a járat cargo kapacitás kihasználtsága is remek volt.

A kínai légitársaság járatainak kiesése újabb csapást jelenthet a Budapest Airport számára, mert az American és a Delta kivonulása után ez volt az utolsó hosszú távú járat, amely Ferihegyre járt. A Hainan kivonulásával sajnos tovább folytatódik Ferihegy 2 „elnéptelenedése” és a repülőtér profiljának eltolódása egy „fapados-jellegű, vidéki” repülőtér irányába.

Hivatalosan is bejelentette járatfelfüggesztését a Hainan

Hivatalosan is bejelentette Pekingben a Hainan légitársaság, hogy március 5-től felfüggeszti Peking-Budapest közvetlen járatát, amelyet a Malévvel közösen üzemeltetett, ülőhelymegosztással. A döntésnek a két ország közötti turizmusra gyakorolt hatásáról az ágazat pekingi képviselője nyilatkozott az MTI-nek.

A hivatalos közleményben a Hainan a lépést „működetési szempontokkal” indokolja, de nem részletezi. Ugyanakkor megjegyzi: a légitársaság elkötelezett a Kína és Közép-Európa közötti szolgáltatás iránt, s fokozatosan bővíteni fogja heti járatait a Peking-Brüsszel, a Peking-Berlin és a Peking-Zürich vonalon.

Az MTI birtokába jutott közlemény felhívja utasainak figyelmét arra, hogy a változásokról mely internetes honlapon, illetve forró vonalon kaphatnak részletes tájékoztatást. A vállalat a kieső járatokra alternatív megoldást, illetve a jegyek árának visszatérítését ajánlja.

A Hainan kínai székhelyű nemzetközi légitársaság, amely 16 ország közel kilencven célállomásra szállít utasokat. Első menetrendszerinti külföldi járatát 2004-ben indította Budapestre.

Pekingi jól értesült források szerint a Peking-Budapest járat összességében ráfizetéses volt, teljesítménye elmaradt a várakozásoktól. Esetleges megszüntetése már korábban is szóba került, de nem kis részben a két ország közötti kapcsolatokban játszott szerepe, jelentősége miatt, és az elsőségére utaló szentimentális okokból eddig, megtartották.

„A légi járat felfüggesztése természetesen nem örömhír a számunkra, hiszen egy közvetlen légi összekötetés mindig hatalmas fegyvertény, és turisztikai szempontból jelentős előny a versenytársakkal szemben” – jegyezte meg az MTI kérdésére Vértes Róbert, a Magyar Turizmus Zrt. kínai képviselője.

Az irodavezető azonban úgy fogalmazott: nem gondolja, hogy ez lenne a „vég”. Bízik benne, hogy valóban csak felfüggesztésről és nem megszüntetésről van szó, de úgy véli Magyarország érdeke már korábban is megkívánta, hogy a Hainanon kívül más légitársasággal is együttműködjünk, s a tavalyi év során jó kapcsolatot sikerült kialakítaniuk több, a két országot összekötő társasággal is.

„Ennek köszönhetően, bár rövidtávon a járatfelfüggesztés biztosan éreztetni fogja a negatív hatását, okkal remélhetjük, hogy a Magyarország irányába példátlan növekedést mutató kínai turisztikai piac 2012-ben is növekedési pályán marad” – hangoztatta Vértes.

2011-ben közel 44 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó kínaiak és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma is az előző évhez képest. A tavalyi növekedési ütem 2012-ben valószínűleg nem lesz tartható – derült ki a képviselő szavaiból, de ő maga arra számít, hogy a célul kitűzött, „lélektani” 100 ezres nagyságrendű vendégszámot sikerül elérniük. Ez reményei szerint legkevesebb 180 ezer vendégéjszakát jelenthet Magyarország számára, amivel Kína – az ázsiai térségben – Magyarország elsőszámú turisztikai küldőpiacává lépne elő.

Forrás: Magyar Távirati Iroda (2012. február 14.)

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!