Európai terjeszkedésbe kezd az Air Astana: idén nyáron charter járatokkal, jövőre pedig újabb menetrendszerű célpontok útvonalhálózatba vételére készül a kazah légitársaság. A közép-európai térségben Prága már biztos.

A kazah nemzeti légitársaság azután kezdhetett európai útvonalhálózatának fejlesztésébe, hogy az Európai Unió áprilisban frissítette a szigorú működési korlátozások tárgyát képező légi fuvarozók listáját, és az ellenőrző-vizsgálatok eredményei alapján az Air Astana kikerült a tilalmi besorolásból.

Az oldás következményeképp az Air Astana meglévő európai járatainak sűrítése mellett újabbak nyitására is lehetőséget nyert, amellyel a légitársaság élni is kíván. Az eddigi hálózatban London, Frankfurt és Amszterdam szerepeltek, de a nyár folyamán charter üzemben a görögországi Rodosz és Kréta, valamint a spanyolországi Barcelona is felkerül az elérhető célpontok közé.

Rodoszra a flotta Airbus A320-as típusaival, míg Kréta szigetére és Barcelonába Boeing 757-200, szükség esetén még nagyobb Boeing 767-300ER gépeivel tervez közlekedni az Air Astana. Míg az előbbi járatot a fővárosból, Asztanából, addig az utóbbi kettőt Kazahsztán legnagyobb városából, Almatiból lehet majd igénybe venni, az első járatok június 14-én, 20-án, valamint 21-én indulnak 10 napos rotációban.

Fejlődő színvonal, légiszövetség-választás

Az Air Astana egyértelmű fejlődést tűzött ki maga elé, amelyben a szolgáltatási színvonal javítása mellett a flottamodernizáció is jelentős szerepet kapott. A légitársaság vadonatúj Boeing 767-300ER típusokat rendelt magának, kettőt, és Boeing 787-es Dreamlinerre is van szerződése, három darabra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A rövid-, és középhatótávú vonalakon a korszerű A320-as gépcsaláddal, valamint Boeing 757-esekkel repülnek, míg a regionálisakon Embraer E-Jet 190-esek működnek közre. Miközben javában készülnek rá, hogy valamelyik nagy légiszövetséghez megkezdjék integrációjukat, és ezzel is még nagyobb elismertségre tegyenek szert.

Az alapok már adottak, Budapest is képbe kerülhet?

A jövő évben, 2015-től az Air Astana nekilát menetrendszerű járatai bővítésének is, az eddig nyilvánosságra hozottak szerint két fővárost, Párizst és Prágát már ki is szemelték maguknak.

Prága hallatán rögvest felmerül a budapesti Liszt Ferenc repülőtér esélyeinek kérdése, különösen annak fényében, hogy a CSA Czech Airlines üzemeltet járatot Kazahsztánba, van tehát összeköttetés, az Air Astana mégis lát üzletet a cseh fővárosban.

Viszont ez még nem zárja ki, hogy a magyar külpolitika keleti nyitás stratégiája jegyében olyan megállapodás szülessen Kazahsztánnal, amely során Budapest is légi összeköttetésbe kerülhet a közép-ázsiai országgal, akár egy meglévő útvonal meghosszabbításának, akár egy új, közvetlen járat nyitásának eredményeképp.

Magyarország és Kazahsztán között 1995-ben Almatiban jött létre légiközlekedési megállapodás, a bilaterális jogi alapok biztosítottak tehát, kellő forgalomra van csak szükség, mint minden járat esetében, kiváltképp, ha esetleg magyar részről egy low-cost modellben működő légitársaságra lenne osztva az üzemeltetés lehetősége.

Az ez ügyben való közvetlen tárgyalások esélye nem is olyan messzi, hiszen a legfrissebb hírek szerint júniusban Magyarországra látogat a kazah elnök, Nurszultan Nazarbayev.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!