Kedden teljesítette szűzrepülését az első kettős tollazatú szárnyvéggel ellátott Boeing 737-800 típusú utasszállító repülőgép. Az Aviation Partners Boeing (APB) vadonatúj terméke kimondottan a Next Generation család 737-es gépeihez kínál nagyobb fokú hatékonyságot.

Kapcsolódó cikk további részletekkel Új szárnyvég a Next Generation Boeingekre: az United indít

Az United Airlines flottájába tartozó N37277 lajstromú Boeing 737-800-as új szárnyvégekkel történő levegőbe emelkedése a berepülési program kezdetét jelenti, amelynek folyamataként végül az illetékes hatóságok, köztük amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) is jóváhagyja a Split Scimitar Winglet névre keresztelt szárnyvég típus forgalomba vezetését. A hivatalos tanúsító eljárás a tervek szerint októberben veszi kezdetét, a gyártó és a légitársaság addig tesztrepülések és repülőtéri próbák során figyeli meg az új kiegészítő éles működését.


Az United Airlines az APB új szárnyvég technológiájának indító légitársasága, amely minden Boeing 737NG típusára rendelt a körülbelül plusz 2%-os takarékosságot hozó wingletből. A kivitelezés várhatóan a jövő év elején a Boeing 737-800-as, majd később a 737-900ER típusokon veszi kezdetét.

A légitársaság évente 200 millió dollár értékű üzemanyag megtakarítást remél winglettel ellátott Boeing 737-es, 757-es és 767-es típusaitól.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!