Rövidesen kezdetüket veszik a Rolls-Royce Trent XWB-97, az A350-1000XWB hajtóművének éles, repülés közbeni tesztjei ─ erősítette meg az AIRportal.hu érdeklődésére az Airbus repülőgépgyár. Az eddigi legerősebb, 430 kN maximális tolóerő leadására képes Trent XWB hajtómű prototípusa az egykori legelső A380-800-asra lett felszerelve.
Az Airbus a múlt héten számolt be róla közösségi média felületein, hogy a Rolls-Royce által szeptember végén leszállított Trent XWB-97 hajtómű prototípust házasították a „repülő próbapadjával”, az MSN1-es, azaz az egykori legelső A380-800-assal, amely manapság bemutató, és tesztrepülőgépként szolgál az európai gyártó flottájában.
A gyáriak persze ilyen részletes tájékoztatást nem adtak, hiszen csak egy rövid, inkább napi érdekességszámba menő, kisfelbontású, fényképes közzétételről volt szó, október 21-én a facebook-on, de ez éppen elég volt ahhoz, hogy a szakmai sajtó felfigyeljen rá és hírként kezelje.
Az Airbus hivatalos közleményben még egyáltalán nem adott tájékoztatást a hajtómű rövidesen megkezdődő berepülési programjáról. Arra vonatkozólag csak fényképekből és a Rolls-Royce bejelentéséből lehetett biztos következtetést levonni. A hajtóműgyártó ugyanis szeptember végén közölte, átadta az Airbus toulouse-i bázisának az első, repülési tesztekre szánt prototípust.
Az Airbus tartja magát ahhoz a szigorú kommunikációs menetrendhez, miszerint majd csak az első felszállás alkalmával számolnak be a részletekről. A legelső érdeklődésre határozottan ki is tartottak ezen álláspontjuk mellett, de aztán mégis sikerült őket szóra bírni. Végül nagyfelbontású fényképet is küldtek az A380-asról, rajta a Trent XWB-97 hajtóművel.
Kapcsolódó információval pedig Jacques Rocca, az Airbus sajtófőnök-helyettese szolgált, akinek közlése szerint a repülési tesztek megkezdése október végére, november elejére van betervezve, vagyis ekkor fog először a mai kínálat szerinti leendő legnagyobb A350-es hajtóműve a levegőbe emelkedni.
Az A350-1000XWB prototípusának repülésére azonban még várni kell, az majd csak később, valamikor 2016-ban fog bekövetkezni. A gyáriak a jövő év első negyedében készülnek hozzálátni a végszereléshez. A sikeres szűzfelszállást, illetőleg a típusengedélyek megszerzését követően 2017-ben kerülhet rá sor, hogy az indító légitársaság Qatar Airways a flottájába vegye az első ilyen gépét.
A szeptember végéig bezárólag összesen 783 darab megrendelést szerzett A350XWB programnak kizárólagos hajtóműszállító partnere a Rolls-Royce. A formálisan még mindig háromféle típusváltozatban kínált A350-es család más hajtóművel nem rendelhető.