Második alkalommal rendezték meg a Budaörs Airshow-t, ahol számos, az országban egyedülálló gép és formáció bemutatkozott.

A tavalyi rendezvénytől eltérően idén már nem voltak külső szponzorok, a reptér a nagy sikert látva saját maga szervezte meg és bonyolította le partnereivel a teljes eseményt, amely így némileg más hangulatú volt.

Megjelentek a nyári fesztiválokra emlékeztető, kisgyerekes látogatókat is vonzó elemek, például a kifejezetten nekik kialakított programterület ugrálóvárral, arcfestéssel, léggömbökkel.

A fizetési lehetőségek hasonlóan fesztiválosak voltak, a készpénzmentesség jegyében vagy érintésmentes PayPass kártyával, vagy 500 forint megfizetése után az itt kiadott, feltölthető Hellopay kártyákkal volt lehetőség vásárolni az egyébként nagyon drága ételárusító pontokon.

A statikus bemutató soron a tavalyinál lényegesen több repülőeszközt állítottak ki, és az állami üzemeltetésben álló helikopterek mellett megjelentek a Budaörsön bázist üzemeltető és pilótaképzést végző Fly Coop Kft. civil gépei is, de ezek belülről nem voltak megtekinthetők.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Látható volt még három magyar fejlesztésű gép is: a Magnus Aircraft Fusion 212-ese és a híresen stabil, de eddig csak két példányban megépült Hungarocopter mellett
először találkozhatott a nagyközönség a Genevation GENPRO, kompozit anyagok felhasználásával készült, világbajnoki 3. helyezett műrepülőgéppel.

Nem kevésbé voltak színesek a dinamikus légi programok is, a Goldtimer alapítvány teljes flottáján felül egyéni demo repülés volt látható egy ma már ritkaságnak számító Kamov Ka-26 mezőgazdasági helikoptertől is.

Továbbá két pirotechnikai eszközökkel színesített bemutatórepülés is helyet kapott a programban: Imreh Lajos „Lujó” Mi-2-es helikopterével használt ilyen elemeket, amelyek részét képzeték a szlovák Retro Skyteam imitált légiharc bemutatójának is.

A légi programok kommentálásáról Nagy „Zsenya” Jenő, volt vadászpilóta gondoskodott.

Galéria a 2019-es Budaörs Airshowról