Bár a Sziget Fesztivál vasárnap este hivatalosan véget ért, a Sziget-hangulat a Budapest Airport 2. terminálján még néhány napig továbbra is érezhető. A 420 000 fősre becsült nézőszám a légitársaságok forgalmára is jótékony hatással volt – közölte a Budapest Airport.

A Budapest Airport elkülönített néhány arra alkalmas területet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Terminálján, hogy a Sziget Fesztivál nézői átvészeljék a zárás és a repülőjáratok közötti időt, olykor napokat.

A repülőtéri mini-Woodstock részeként a 2B Terminál érkezési szintjén illetve a SkyCourt érkezési szintjén lévő folyosóján alakítottak ki pihenő részt, ahol a fesztiválozók kiteríthetik hálózsákjaikat, pihenhetnek pár órát indulás előtt és – ami legalább ennyire fontos a számukra – felölthetik a fali konnektorokból a mobiltelefonjukat.

A Sziget repülőtéri hatása még néhány napig eltarthat, hiszen nem tud mindenki a zárást követő napon repülőre ülni, annyira nagy volt az érdeklődés a repülőjegyek iránt is. Sokan már fél évvel a Sziget kezdete előtt lefoglalták a repülőjegyüket, ők a szerencsés kisebbség, akik az amúgy teltházas gépekre még felférnek. A Budapest Airport 2. Terminálján ezzel együtt is csak ma éjszaka mintegy 200-250 fiatal éjszakázott a repülőgépére várva. Erre való tekintettel a Budapest Airport sűrítette a takarítást az érintett részeken.

A fesztiválozók hátizsákjainak védelmére és a zavartalan forgalom érdekében mintegy 7 000 erős műanyagzsákot vásárolt a repülőtér, amiket a check-in pultokban helyeztek el. Így a feladott hátizsák, sátor vagy hálózsák sem sérül, illetve elkerülhető, hogy a különféle lelógó hevederek, szíjak a csomagszállító rendszerben elakadva késedelmet okozzanak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

„Az elmúlt évek alatt volt lehetőségünk felkészülni a különféle fesztiválok közönségének lehetséges igényeiből, zsákokat szereztünk be és a kijelölt pihenőhelyeket is próbáltuk a napi normál forgalomtól legkevésbé terhelt terminálterületeken kialakítani” – jelentette ki Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója. Hozzátette: „Igyekszünk a lehetőségeinkhez képest összehangolni a különféle utazók igényeit, hiszen a repülőteret a szigetlakókkal párhuzamosan a nyaralni induló családok százai, utazó üzletemberek is használják. Bízom abban, hogy az általunk nyújtott szolgáltatásokra nem lesz panaszuk a szigetlakóknak sem.”

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!