Folyamatosan érkeznek az új gépek az Aerolíneas Argentinas flottájába. Nemrég érkezett meg Buenos Airesbe a légitársaság két szélestörzsű Airbus A340, valamint első Boeing 737-800 típusú repülőgépe. A rekordgyorsasággal zajló flottamodernizáció 2009-ben vette kezdetét, azóta 49 repülőgép állt szolgálatba a megújult arculatú, rövidesen SkyTeam-tag argentin nemzeti légitársaságnál.

A flottamodernizáció töretlen folytatása jegyében telik a 2011-es év az argentin nemzeti légitársaság számára, amelyhez még az év utolsó napjaiban is újabb és újabb repülőgépek érkeznek. Nemrég érkezett ugyanis Buenos Airesbe a légitársaság első, új generációs Boeing 737-800 típusú repülőgépe, valamint az a két szélestörzsű Airbus A340-300 típusú repülőgép, amelyek a hosszú távú, nemzetközi járatüzemeltetésben fognak fontos szerepet játszani.

Az Airbus A340-300-asok LV-CSD és LV-CSX lajstromozással kerülnek az Aerolíneas Argentinas flottájába. A négyhajtóműves típusok korábban az Air France-nál, valamint a Cathay Pacific légitársaságoknál teljesítettek szolgálatot. Az LV-CSD lajstromú repülőgép B-HXM-ként a Cathay Pacificnél, míg az LV-CSX lajstromú repülőgép F-GNIH-ként az Air France-nál szolgált korábban.

Az első Boeing 737-800-as, amely belföldi, illetőleg regionális járatokon fog szolgálatot teljesíteni az LV-CTC lajstromot kapta. A argentinok fontos szerepet szánnak a Boeing 737-es típuscsaládnak, ugyanis keskenytörzsű flottájukat erre a típusra kívánják építeni. Az Aerolíneas Argentinas novemberben vette át harmadik, újonnan rendelt Boeing 737-700 típusú, wingletekkel szerelt repülőgépét. A flottában immáron 15 darab 700-as változat teljesít szolgálatot és további 7 gép vár még beszerzésre a típusból.

A most érkezett Boeing 737-800-as német D-ABBZ lajstrommal az Air Berlinnél teljesített korábban szolgálatot. Az új generációs Boeing 737-esen – mielőtt a dél-amerikai kontinensre érkezett volna a prágai CSA Technics végezte el az ilyenkor szokásos műszaki, illetőleg karbantartási munkálatokat. A repülőgépet még német lajstromozással, de már Aerolíneas Argentinas festésben Samu Ádámnak sikerült lencsevégre kapnia Prágában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.


Az Aerolíneas Argentinas első Boeing 737-800-asa (Fotó: Aerolíneas Argentinas)

A Boeing 737-800-ast két osztályos fedélzeti elrendezésben, összesen 170 utas szállítására alkalmasan székezték be, ebből 8 üzleti osztályú és 162 túrista osztályú helykínálattal. Az Airbus A340-300-asokon összesen 290 utas foglalhat helyet: 30 fő a „Club Cóndor”-nak elnevezett üzleti osztályon és 260 fő túrista osztályon.

Az Aerolíneas Argentinas és regionális légitársasága, az Austral 2009-ben kezdte meg flottamodernizációs programját. Az
elmúlt két évben 49 utasszállító repülőgép érkezett a légitársaság flottájába: 24 darab Boeing 737-es, 5 darab Airbus A340-300-as és 20 darab Embraer E-190-es a regionális leányvállalathoz, az Australhoz.

Az Aerolíneas Argentinas komoly átalakuláson megy keresztül, amely a külsőségeket tekintve leginkább az új arculatban mutatkozik meg, de a légitársaság nagy hangsúlyt fektet szolgáltatási színvonalának fejlesztésére is, amelynek egyik legfontosabb pillére éppen a flottamodernizáció. A jelentős kiadásokkal járó fejlesztési program részeként egy speciális, 4000 négyzetméteres oktatási központ is beruházásra kerül, ahol a legmodernebb szimulátorok segítségével tudják pilótáikat minden a flottában szolgálatot teljesítő típusra kiképezni és gyakorlatban tartani.

Az Aerolíneas Argentinas jelenlegi tulajdonosa az argetin állam 2008-ban vásárolta vissza a légitársaságot, amely 2012-től a SkyTeam teljes jogú tagjává válik, azzal integrálódva az egyik legkomolyabb légitársasági szövetségi rendszerbe.

Forrás: Aerolíneas Argentinas, Airfleets.net

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!