Húsz darab Boeing 737-800 típusú utasszállító repülőgépre kötött vásárlási előszerződést az Aerolíneas Argentinas. A közvetlenül a gyártóval létrejött megállapodás a listaárakon számítva mintegy 1.8 milliárd dolláros üzletet jelent. Az argentin légitársaság gépbeszerzésének célja, hogy bővítse a flottát és növelje az utasok számára nyújtott szolgáltatási színvonalat.

A szándéknyilatkozat aláírására Buenos Airesben, Dr. Mariano Recalde, az Aerolíneas Argentinas és az Austral Líneas Aéreas elnökének, valamint Van Rex Gallard, a Boeing Commercial Airplanes latin-amerikai régióért felelős értékesítési vezetőjének jelenlétében került sor.

A többségi állami tulajdonban lévő, 2012 augusztusa óta teljes jogú SkyTeam légiszövetségi tag Aerolíneas Argentinas 2009-ben kezdte meg kis-, és középhatótávú flottájának modernizációját, amikor Boeing 737-700 és -800 típusokra kötött szerződéseket. A Next Generation 737-esek a géppark 737-200, -500 és MD-80 típusait voltak hivatottak váltani.

A vállalatnál jelenleg összesen 26 darab Boeing 737NG teljesít szolgálatot, amelyből 22 darab 737-700-as és 4 darab 737-800-as kivitel. Ezek között vannak lízingelt és saját tulajdonú gépek is. A hosszú távú útvonalakon az Airbus szélestörzsű típusai, az A330/340 közlekednek. Az utolsó Boeing 747-400-ast 2012 februárjában vonták ki a forgalomból.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az argentin flotta első Boeing SkyInterior fedélzettel szerelt B737-800-as típusa tavaly szeptemberben az átvételkor. (Fotó: Boeing Company)


Az Aerolíneas Argentinas vezetője elmondta, hogy az üzlet kulcsfontosságú része flottabővítési programjuknak, amellyel felkészülhetnek az egyre növekvő forgalom diktálta keresletre. A keskenytörzsű flottájuk jelenlegi gerincét alkotó 737-700-asokhoz képest még több utas szállítására alkalmas 800-asok nagyobb rugalmasságot adnak a légitársaságnak, hogy a típust mind belföldi, mind nemzetközi regionális viszonylatban üzemeltethessék – tette hozzá.

A légitársaság spanyol nyelvű közleménye konkrét számokra is kitér. A nagyobb utaskapacitású 800-asok azért üzemeltethetők gazdaságosabban, mert az egy ülésre jutó üzemeltetési költség a 737-700-as esetében kilométerenként 8.70, szemben a hosszabb törzsű verzióval, amely esetében csak 6.02 dollár cent ugyanez az érték.

Amennyiben a szerződés véglegesítésére kerül az Aerolíneas Argentinas 2016-2018 közötti időszakban veheti át vadonatúj Boeing 737-800 típusait. A gépek finanszírozási hátterét az argentin kormány biztosítja, amely többször világossá tette, hogy az ország gazdaságának fejlődésében és a világgal való összeköttetésben nélkülözhetetlen szerepe van a nemzeti légitársaságnak.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!