A felszállást követően néhány perccel sebességet és magasságot veszített, majd egy folyóba csapódott Taipei Songshan Airport (TSA/RCSS) repülőtértől körülbelül 5 kilométerre a Transasia Airways B-22816 lajstromjelű ATR 72-600-asa. A legfrissebb hírek szerint a járat személyzete vészhelyzetet jelentett (MAYDAY) a felszállást követően hajtóműhiba miatt.

A GE-235-os számú járatot teljesítő, feltehetően hajtóműhiba miatt sebességet és magasságot veszítő turbólégcsavaros repülőgép személyzete – a helyszínen készült videók tanúsága és a gép útvonalát ábrázoló grafika szerint – a folyóba zuhanást megelőzően próbálta elkerülni, hogy a géplakott területre zuhanjon. A repülőgép a lezuhanást megelőzően élesen balra dőlt, majd a bal szárnyvéggel lefelé egy autópályába csapódott, onnan pedig a Keelung folyóba zuhant. A bal szárnyvég ütközött egy az úton közlekedő kocsi elejével, azonban szerencsére az autó utasai nem sérültek meg.

A zuhanást több éppen arra közlekedő gépjármű fedélzeti kamerája rögzítette, a videó a cikkünk alján megtekinthető.

Az összeroncsolódott géptörzs egy folyóban állt meg a hasával felfelé.

Az ASN adatlapja szerint, a katasztrófában 31 ember életét veszítette, 16 sérültet kórházba szállítottak, de több embert még nem találtak meg, vagy emeltek ki a folyóból. A repülőgép fedélzetén 53 utas és 5 fő személyzet, azaz összesen 58 ember tartózkodott.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgép Kinmen Shang-Yi Airport (KNH/RCBS) repülőtérre tartott Taipei-ből, a katasztrófa néhány perccel a felszállást követően történt.

A B-22816 lajstromjelű ATR 72-600-as repülőgép még egy éves sem volt, a 1141 gyártási számú gépet 2014. április 15-én adta át a toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó a Transasia Airways-nek.

Friss (2015. február 4. 11:30): Idő közben besötétedett Taipei-ben. A mentőcsapatok egy úszó stéget vezettek be a folyó partjáról a repülőgép roncsainak helyszínéig. A búvárok és a kutató-mentő egységek dolgoznak az áldozatok kiemelésén. A repülőgép hátsó ajtaján, majd a gép törzsén vágott lyukon hatoltak be az utastérbe.

Friss (2015. február 4. 13:00): A sérültek és áldozatok utáni kutatás befejeződött, a műszaki mentők vették át a terepet a Keelung folyón. A szakemberek jelenleg azon dolgoznak, hogy a repülőgép törzsét egy daru segítségével kiemeljék a vízből.

Élő közvetítés képernyőmentés 14:15-kor. | © AIRportal.hu

Élő közvetítés képernyőmentés 14:15-kor.

Friss (2015. február 4. 14:15): A repülőgép szétroncsolódott törzsének hátsó részét egy nagy daru segítségével a partra húzták. A daru drótkötelét a két nyitott hátsó ajtón vezették át, így sikerült megemelni a roncsot. A túlélők feltehetően a gép hátsó részében utaztak, mert az ATR törzsének első része teljesen szétroncsolódott. A repülőgép törzsének első része még a folyó közepén, nagyrészt a víz alatt található.

 | © AIRportal.hu

 | © AIRportal.hu

A repülőgép összeroncsolódott orr részének kiemelése. | © AIRportal.hu

A repülőgép összeroncsolódott orr részének kiemelése.

Friss (2015. február 4. 16:15): A repülőgép a törzsről leszakadt és szinte felismerhetetlenségig összeroncsolódott orr részét próbálják kiemelni a partra.

Több autó kamerája felvette a zuhanást

Forrás: Youtube

Több autó kamerája felvette a zuhanást

Forrás: Youtube

Kevesebb mint fél éve a légitársaság egy régebbi gyártású ATR repülőgépe szenvedett balesetet

A Transasia Airways ATR-72-600-as gépe. (Fotó: ATR Aircraft) | © AIRportal.hu

A Transasia Airways ATR-72-600-as gépe. (Fotó: ATR Aircraft)

A Transasia Airways légitársaságnak az ATR repülőgépe 2014. júliusában szenvedett balesetet a Tajvanhoz tartozó Penghu sziget repülőtere közelében. A repülőgépen összesen 58 ember, 54 utas és 4 fős személyzet tartózkodott, 48 ember veszítette életét. A repülőgép a híradások szerint sikertelenül próbált leszállást végrehajtani, a személyzet átstartolást jelentett a légiforgalmi irányításnak, majd ezt követően nem sokkal megszakadt a géppel a rádiókapcsolat. A térségben a Matmo névre keresztelt tájfun tombol, így nem voltak ideálisak az időjárási körülmények a landoláshoz.

Utolsó frissítés: 2015.02.05. 08:30

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!