Immár több mint 2 éve, hogy új üzemeltetője van a budapesti repülőtér jól ismert szabadtéri látványosságának, amely egy jó ideje már a sokat sejtető AEROPARK nevet viseli. A buszos repülőtér-látogatások szervezését és a múzeum üzemeltetését 2013. február 20-án vette át a Budapest Airport új szerződött partnere, a Légiközlekedési Kulturális Központ (LKK). Előbbit azonnal, utóbbit azonban – az előző üzemeltető és a Budapest Airport közti jogi huzavonák miatt – csak 2014 április végén kezdte meg az LKK. A váltással kapcsolatos tapasztalatokról és a jövőbeli tervekről kérdeztük Szarvas Gábort, a Budapest Airport közösségi kapcsolatokért felelős igazgatóját.

A Budapest Airport elégedett az új üzemeltetővel? Ön szerint melyek az elmúlt időszak legfontosabb eredményei?

A HA-MAL és a HA-MOG repülőgépek. (Fotó: LKK) | © AIRportal.hu

A HA-MAL és a HA-MOG repülőgépek. (Fotó: LKK)

Határozottan állíthatom, hogy az LKK színre lépésével egy nagyon biztató folyamat vette kezdetét.

Az üzemeltető-váltás óta bámulatos változáson esett át az Aeropark, ahol immár nem csak bemutatják a régi repülőket és navigációs eszközöket, de folyamatosan fel is újítják a kiállított tárgyakat, állandó repülési szimulátort helyeztek üzembe, továbbá rendszeresen bővítik a tárlatot, ajándékboltot nyitottak és színvonalas rendezvényeket is tartanak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az LKK emellett egészen magas színvonalú repülőtér-látogatásokat szervez, amelyeket kiváló szakemberek és egyedi járművek segítségével tesznek egyre népszerűbbé gyerekek és felnőttek körében egyaránt. Több üzleti és közösségi partnerünk is részt vett már az LKK által szervezett látogatásokon és kivétel nélkül nagyon elégedett beszámolókat hallottunk tőlük.

Melyek 2015 legfontosabb célkitűzései? A Budapest Airport milyen elvárásokat fogalmazott meg az idei szezon fejlesztéseivel kapcsolatban?

Szarvas Gábor, a Budapest Airport közösségi kapcsolatokért felelős igazgatója. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Szarvas Gábor, a Budapest Airport közösségi kapcsolatokért felelős igazgatója. (Fotó: AIRportal.hu)

Én nem elvárásokról, hanem inkább közös vállalásokról beszélnék, amelyeket az LKK-val közösen dolgoztunk ki, amikor együttműködési megállapodást kötöttünk 2013-ban.

Véleményem szerint a Budapest Airport megtett mindent annak érdekében, hogy az LKK zavartalanul végezhesse a munkáját és cserébe az Aeropark új üzemeltetője is maradéktalanul eleget tett vállalásainak, sőt helyenként túl is teljesítette a vele szemben támasztott elvárásokat.

Így a jövő miatt egyáltalán nem aggódom, sőt nagyon bizakodóan tekintek a folytatás elé. Szerintem az AIRportal olvasóinak többsége jól ismeri azokat a rövid távú fejlesztéseket, beleértve például a repülőgép ápolásokat és felújításokat, amelyeket az idei évre ütemezett az LKK és amelyek egy része már folyamatban is van, így én inkább a távolabbi jövőbe tekintenék.

Már a park átadását megelőzően sem elégedtünk meg azzal, hogy magasabb színvonalú kiállítást és repülőtér-látogatásokat biztosítunk az érdeklődők számára, hiszen mindig is volt egy hosszú távú víziónk, egy megvalósíthatónak tűnő álmunk arról, hogy szponzorok bevonásával néhány éven belül egy Európában is egyedülálló légiközlekedési látogató központot hozzunk létre.

Ez nem egy egyszerű múzeum lenne, hanem sokkal inkább egy valódi élményközpont, amely magyar léptékkel akár a washingtoni Smithsonian Légiközlekedési és Űrkutatási múzeumának európai kistestvérévé is válhatna egyszer. Lehetséges helyszínként felmerült az 1-es terminál épülete, vagy annak egy része is. Jelenleg a megvalósítási terveken dolgoznak az LKK és a Budapest Airport szakemberei.

Ebben a tekintetben is fontos fejlemény, hogy a közelmúltban ügyvezetőként az LKK-hoz csatlakozott volt munkatársunk, Somogyi-Tóth Gábor. Azt gondolom, az ő személye is garancia arra, hogy minőségi kulturális fejlesztések fognak történni a repülőtéren.

Úgy tudjuk, hogy a Holiday parkoló bővítése érinti az Aeropark területét is. Hogyan befolyásolja ez a kiállítás fejlesztését?

 | © AIRportal.hu

Rövidesen kismértékben valóban módosul az Aeropark határvonala, azonban a végleges tervek kidolgozását megelőzően a Budapest Airport és az LKK számos egyeztetést folytatott.

A park előnytelen, lejtős nyugati oldalából a hosszú távú parkoló bővítése érdekében egy keskeny sávot leválasztunk, cserébe azonban az északkeleti oldalon egy jelentős méretű, kiállítási célra teljesen megfelelő felülettel gazdagodik az Aeropark területe.

Az átalakítással egy időben a Budapest Airport új, nagy értékű kiállítási tárgyak elhelyezésével is támogatja az Aeropark fejlesztését, összességében tehát egy mindenki számára előnyös módosítást hajtunk végre.

Emellett az elmúlt hónapok során hallani lehetett arról is, hogy az úgynevezett Liget projekt keretében elbontásra váró PECSA repüléstörténeti tárlata is a repülőtérre kerülne. A költöztetés is része az Ön által említett nagyszabású projektnek?

A PECSA-ban elhelyezett felbecsülhetetlen értékű tárlat elköltöztetése és majdani méltó bemutatása érdekében széles körű önkéntes szakmai összefogás jött létre az LKK vezetésével.

Természetesen ezeket a törekvéseket a Budapest Airport is maximálisan támogatja, egyelőre leginkább azzal, hogy megfelelő minőségű és méretű helyszínt tudunk biztosítani az átszállított értékes tárlat elhelyezésére.

A biztató folyamatokat korábban kis mértékben beárnyékolták a korábbi üzemeltető által kezdeményezett jogviták. Ezek folyamatban vannak még? Ha igen, lehet ennek bármilyen hatása a park további fejlődésére?

Fotó: LKK | © AIRportal.hu

Fotó: LKK

Az LKK és az Aeropark a Budapest Airport teljes bizalmát élvezi, egyebek mellett azért is, mert a szervezet a korábbiakhoz képes lényegesen átláthatóbban és professzionálisabban üzemelteti a létesítményt. A park az LKK gondozásában dinamikusan fejlődik és szerintem ez egy visszafordíthatatlan folyamat.

Bízunk abban, hogy a korábbi üzemeltetővel fennálló jogviták mielőbb lezárulnak, de ez semmilyen tekintetben nem érinti az Aeropark zavartalan működését és jövőjét.

Az üzemeltető-váltással kapcsolatban a Budapest Airport és az LKK minden tekintetben a polgári repülés emlékeinek méltó megőrzését tartotta szem előtt és emellett minden esetben jogszerűen járt el. A múltat az LKK-val közösen lezártnak tekintjük és immár minden energiánkkal a jövőbe tekintünk, amely megítélésem szerint nagy eredményeket és látványos sikereket tartogat valamennyi repülést kedvelő ember számára.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!