Az indonéz hatóság kiadta az állami Dirgantara Indonesia (IAe) által fejlesztett N219 regionális repülőgép légialkalmassági tanúsítványát, így a típus az országon belül már szolgálatba állhat.

Egy héttel az utolsó tesztrepülés után, december 18-án adták ki az indonéz hatóságok a típus légialkalmassági bizonyítványát, de erről csak tíz nappal később adtak ki hivatalos közleményt – írta meg a Flightglobal.

A külföldi típusok mintájára — a spanyol CASA C-212 Aviocar alapjain — közel két évtized alatt kifejlesztett repülőgép a tervek szerint először a közlekedési minisztérium kötelékében áll forgalomba, ahol mások mellett kalibrációs feladatokra, és az ország nehezen elérhető régióinak kiszolgálására használhatják.

Az N219 szárnyai alatt két Pratt & Whitney Canada PT6A hajtómű dolgozik 1700 lóerő összteljesítménnyel, így a repülőgép a személyzeten felül 19 utast vagy ennek megfelelő tömegű teherárut szállíthat, teljes terheléssel 890 kilométeres hatótávolság mellett.

Az első példányokra jövőre írhatják alá a szerződéseket, ekkortól kezdheti a program visszatermelni az eddig beleölt 800 milliárd rúpiát (56,7 millió dollárt).

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
(Forrás: National Institute of Aeronautics and Space – Indonézia)

Eddig két prototípus épült, az első 2015 decemberében készült el és közel két évvel később repült először, a második pedig 2018 szeptemberében gurult ki az összeszerelő csarnokból, és decemberben már a levegőben is volt. 

A nehéz indulás ellenére 2011 óta számtalan szándéknyilatkozat született helyi cégek részéről, noha egy részük időközben már csődbe ment vagy visszatáncolt a szerződéstől, a még létező cégek most összesen ötven példány megrendelését tervezik a típusból, opciókkal további példányokra. Ehhez jönnek még a központi kormányzati és a részben autonóm Aceh tartomány potenciális rendelései.

Ha lehet hinni az eddig nyilvánosságra került adatoknak, egy gép ára 5,8 és 6 millió dollár között mozog, így nagyjából tíz példány eladása után a fejlesztés költségei már elkezdenek megtérülni az állami Dirgantara Indonesia számára, ha a gyár felépítésének költségeit nem számoljuk.