Február 1-jén menetrendszerű forgalomba állt az Etihad Airways legújabb utasszállító típusa, a Boeing 787-9 Dreamliner, amelyet az Öböl-menti térségben és tágabb értelemben a Közel-Keleten is az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága helyezett elsőként szolgálatba.

Szalagvágás az első menetrendszerű Boeing 787-9-es járat ünnepélyes alkalmából. (Fotó: Etihad Airways) | © AIRportal.hu

Szalagvágás az első menetrendszerű Boeing 787-9-es járat ünnepélyes alkalmából. (Fotó: Etihad Airways)

Az Etihad Airways az egyik, ha nem a legpazarabb belsővel kiépített Dreamliner üzemeltetővé lépett elő, amikor Abu Dhabi – Düsseldorf útvonalán menetrendszerű forgalomba helyezte Boeing 787-9-es típusát. A társaság Dreamlinere ugyanis egyedülálló kabinberendezéssel kezdte meg üzemét. A 787-9-es üzemeltetők közül, amelyek eddig összesen öten vannak az Etihad az első, amely First Class szolgáltatást is kínál a fedélzeten.

Az Air New Zealand, az All Nippon Airways, a United Airlines és a Virgin Atlatinc Airways 9-es Dreamlinerein sem lehet első osztályon utazni, ellenben az Etihad gépének fedélzete 8 ilyen exkluzív, igény szerint teljesen szeparált, ággyá is alakítható suite ülőhelyet kínál előkelő utasainak.

Az indulás, gurulás a futópálya felé Düsseldorfban. (Fotó: Düsseldorf Airport) | © AIRportal.hu

Az indulás, gurulás a futópálya felé Düsseldorfban.
(Fotó: Düsseldorf Airport)

A típusnyitó járat február első napján éjjel 02:15-kor indult Abu Dhabiból és 7 óra 25 perces repülést követően kora reggel, 06:40-kor landolt a németországi nagyvárosban, Düsseldorfban, ahová egyébként a térségbeli legnagyobb konkurensek közül az Emirates Boeing 777-essel, a Qatar Airways pedig egyelőre semmivel nem repül, ugyanis nincs közvetlen járata Dohából.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Etihad megújult arculatát, az arabos motívumokat és a sivatag árnyalatait viselő Dreamliner új színt hozott a német város repterének téli forgalmába, amikor először landolt ott, és egyúttal demonstrálta azt az erőt is, amelyet a legújabb amerikai szélestörzsű típus, a Boeing 787-9-es elsők közötti forgalomba vezetése képvisel.

A vezetők és a személyzet köszöntése Düsseldorfban.(Fotó: Düsseldorf Airport) | © AIRportal.hu

A vezetők és a személyzet köszöntése Düsseldorfban.
(Fotó: Düsseldorf Airport)

Az Etihad mindezen túlmenően kisebb ajándékokkal is igyekezett emlékezetessé tenni az első járatot. A nyitó ceremónia vendégei és az utasok is speciális csomagcímkéket, egyedi útlevéltartókat és emléklapot kaptak, hogy el ne feledjék, milyen gépen, milyen járaton is utaztak.

Az ünneplést követően a flotta egyelőre egyetlen Dreamlinere (A6-BLA) délelőtt tíz óra utánra már felkészülten várta utasait a vissza út teljesítésére. A 10:20-as felszállást követően pedig a menetrendnek megfelelően 19:50-kor érkezett meg vissza, Abu Dhabiba.

“Hatalmas mérföldkő” – nem közhely, meghatározó lesz a Dreamliner

A Business Class Studios. (Fotó: Etihad Airways) | © AIRportal.hu

A Business Class Studios. (Fotó: Etihad Airways)

Az első, Boeing 787-9-essel teljesített járat nemcsak azért jelentőségteljes, mert egy új típus jelent meg a flottában, hanem azért is, mert egy olyan típusról van szó, amelyből az Etihad Airways 40 darabot rendelt magának, vagyis a jövőbeli flotta meghatározó gépe ez. Kiváltképp, ha ehhez hozzá adjuk azt a 30 darab 787-10-est is, amelyek ugyancsak rendelés alatt állnak. Nem véletlenül használta azt a kicsit már közhelyes kijelentést James Hogan, az Etihad elnök-vezérigazgatója, hogy “hatalmas mérföldkő ez a légitársaság történetében”. Az előbb említett számok alapján látható, helytálló kijelentés ez. Egyazon géptípusra egyedül az A350-900-asra van még ekkora, 40 darabos rendelése az Etihadnak.

A Boeing 787-9-es, amelynek törzse 6 méterrel hosszabb az alaptípus 787-8-asénál az Etihad konfigurációjában összesen 235 utast vehet fedélzetére, amely már önmagában jelzi, igen kényelmesen berendezett gépről van szó. Ha csak a Boeing katalógusából indulunk ki, amely 280 ülésesnek jelzi a 63 méter hosszú típust, máris 45 üléssel van több és nagyobb férőhely az Etihad gépén, de ez nem véletlen, hiszen a 8 utasos First Class Suite és a 28 üléses Business Class Studios a kategóriájukban is átlagon felüliek, miközben a 199 férőhelyes Economy Smart Seats ülésekben sem akármilyen a légi utazás élménye.

Az Economy Smart Seats. Jó látszik a képen, milyen nagyok a Dreamliner ablakai. (Fotó: Etihad Airways) | © AIRportal.hu

Az Economy Smart Seats. Jó látszik a képen, milyen nagyok a Dreamliner ablakai. (Fotó: Etihad Airways)
A Boeing 787-es üzemeltetők körében jelenleg mindent vivő Etihad First Class. (Fotó: Etihad Airways) | © AIRportal.hu

A Boeing 787-es üzemeltetők körében jelenleg mindent vivő Etihad First Class.
(Fotó: Etihad Airways)

Az Etihad a 2014 végén átvett és 2015 februárjában forgalomba állított első Dreamlinerével tényleg egy új korszakot nyitott, amit a gép minden porcikája harsog. Minden a legújabb, legelegánsabb. Igen jelentős vetélytársat kapnak hát mostantól azok az útvonalak, amelyeken az Etihad Dreamliner megjelenik. Ezek pedig rövidesen Washington D.C., Mumbai, Moszkva és Brisbane, majd további, újabb desztinációk is lesznek, a flotta folyamatos bővülésével.

A csak két-osztályos, Business Class Studios és Economy Smart Seats-es 787-9-esek 2016-tól érkeznek a flottába. A “csak” persze hozzávetőleges, hiszen jó néhány légitársaság üzleti-, de talán még első osztálya is megirigyelhetné azt, amit az Etihad az övében rendelkezésre bocsát.

Etihad Dreamliner First Class

Forrás: Etihad YouTube Csatorna

Etihad Business Class Studios

Forrás: Etihad YouTube Csatorna

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!