A múlt héten vette át az európai gyártótól a Wizz Air a negyedik Airbus A321-es repülőgépét, melyet a repülőgép első kereskedelmi útját megelőzően a Lufthansa Technik budapesti hangárjában mutatott be a légitársaság.

Veréb Éva vezető légiutaskísérő és Wizz-nagykövet mutatta be az A321-es fedélzetét. | © AIRportal.hu

Veréb Éva vezető légiutaskísérő és Wizz-nagykövet mutatta be az A321-es fedélzetét.

A múlt héten a flottához csatlakozó HA-LXD lajstromjelű Airbus-szal immár négyre bővült a diszkont légicég nagyobb utas-befogadóképességű gépeinek száma.

Az A321-esek szárnyfesztávolsága és a függőleges vezérsíkjuk magassága megegyezik az A320-as típus paramétereivel. A hét méterrel hosszabb törzs és az 50 utassal nagyobb befogadóképesség miatt a szárny feletti vészkijáratok helyett a szárny előtt és mögött helyeztek el nagyobb méretű ajtókat annak érdekében, hogy vészhelyzet esetén tartható legyen a hatóságok által előírt evakuálási „szintidő”.

Az A321-esek mintegy 20%-kal erősebb hajtóművet kaptak és a fékszárnyakon is módosított az Airbus annak érdekében, hogy a hosszabb törzsű, nagyobb maximális fel- és leszállósúlyú repülőgépek számára a leszállást megelőző végső megközelítés során és a felszálláskor alacsonyabb sebesség mellett is biztosított legyen a megfelelő felhajtóerő. Ezen kívül nagyobb méretű kerekek és erősebb fékrendszer került beszerelésre az A321-esekebe.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Szabó Zoltán a Wizz Air repülési igazgatója. | © AIRportal.hu

Szabó Zoltán a Wizz Air repülési igazgatója.


A fentieken kívül a repülőgép megegyezik az A320-asokkal, amely nagy előny az üzemeltetők számára, hiszen a pilótáknak csak egy számítógépes tréninget kell elvégezni ahhoz, hogy átülhessenek a nagyobb A321-esere. A hajózó személyzetnek a felszállás és a leszállás során a hosszabb törzs miatt kell fokozottan figyelni, de más jelentős különbség nincs az A320-as gépcsalád rövidebb törzsű változataihoz képest.

Az 50 utassal nagyobb befogadóképesség miatt az A320-asoknál eggyel több légiutaskísérőre van szükség, akik a vészkijáratok más elrendezése miatt nem csak a repülőgép első és hátsó konyhájában foglalnak helyet a le- és felszállás során, hanem az utasok között a vészkijáratok mellett ülnek.

Wizz-A321: Újabb járatokon és nyáron újabb bázisokon is

Jól képzett pilóták, csinos légiutaskísérők és egyre több vadonatúj A321-es várja az utasokat. (Fotók: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Jól képzett pilóták, csinos légiutaskísérők és egyre több vadonatúj A321-es várja az utasokat. (Fotók: AIRportal.hu)

Az A320-asoknál 7 méterrel hosszabb törzsű, 230 utas szállítására alkalmas keskenytörzsű Airbus A321-es repülőgépek üzemelését a nyári menetrendben újabb célállomásokra terjeszti ki a Wizz Air.

London Luton, Eindhoven, Charleroi, Nápoly és Stockholm-Skavsta mellett március végétől Barcelona, Madrid, Bari, Malaga, Milánó-Malpensa, Róma-Fiumcino irányába közlekedő járatokat is az A321-esek teljesítik majd Budapestről, június 18-tól pedig az ibizai járat üzemelését is a nagyobb befogadóképességű repülőgéppel kezdi meg a légitársaság.

A Wizz Air Airbus A321-es repülőgépei a nyári menetrend folyamán a budapesti bázis mellett két másik Wizz-bázison is megjelennek. Az Airline Route információi szerint Bukarestből 2016. május végén, Varsóból pedig augusztus végén indulnak az első olyan járatok, amelyet már a flotta nagyobb befogadóképességű repülőgépei teljesítenek majd.

A Wizz Air 2013. októberében adta le első megrendeléseit a repülőgépgyár A320-családjának legnagyobb típusára az Airbus A321-re. A légitársaság a meglévő A320-as típusról szóló megrendeléseiből 26 példányt konvertált a keskenytörzsű család legnagyobb tagjára.

A légitársaság flottáját eddig teljes mértékben az Airbus A320-as típus alkotta, amely 180 utas befogadására képes. A bő hét méterrel hosszabb törzzsel rendelkező Airbus A321 maximális befogadóképessége – egy osztályos elrendezésben – 230 fő, amely így, járatonként akár ötven utassal nagyobb kapacitást jelent a légitársaság és az utazóközönség számára.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!