Még nem született döntés róla, hogy a British Airways mely európai útvonalakon állítja szolgálatba első Airbus A380-800 típusú óriásgépét és a kabin konfiguráció ismertetését is későbbre tervezi az AIRportal.hu-nak adott tájákoztatása szerint a brit nemzeti légitársaság. Hivatalos fotót azonban sikerült szerezünk a britek első Superjumbójáról.
Napra pontosan egy hete számoltunk be róla, hogy a British Airways első Airbus A380-800 típusú utasszállító repülőgépe elkészült és már javában végzik rajta az üzemanyag-rendszer tesztjeit. Az egyelőre F-WWSK gyári lajstromot viselő gép várhatóan november elején teljesíti szűzrepülését, amely során átrepülik az Airbus gyár hamburgi bázisára, ahol a kabinbelsőt, valamint a külső festést készítik el.
A brit légitársaság múlt heti bejelentése szerint első A380-asukkal a személyzet gyakorlatszerzése érdekében rövid távú, európai útvonalakat fognak repülni. Ennek kapcsán érdeklődtünk a British Airways sajtóosztályán a tervezett desztinációkat, illetőleg a frissen felszerelt hajtóműveket illetően.
A British Airways tájékoztatása szerint nagy izgalommal várják az A380-as érkezését, amelyet 2013 júliusára terveznek, de egyelőre még nem döntöttek róla, hogy mely európai útvonalakon fogják szolgálatba állítani az első Superjumbót.
Azt illetően, hogy milyen fedélzeti elrendezésben gondolkodnak azt a választ kaptuk, hogy még az idei év folyamán ismertetni fogják A380-asaik kabin konfigurációját.
(Forrás: British Airways)
Az első A380-asra (MSN095) felszerelt Rolls-Royce Trent 900 típusú hajtóművekről fotót is kaptunk, amelynek közreadásával igen csak csínján bánnak a britek. Fenti képünk lényegében az első hivatalos fénykép a British Airways A380-asáról. A fotóról jól látszik, hogy a Superjumbo egyelőre csak vezérsíkján és hajtómű gondoláin viseli a British színeit.
Az egyenként 30.000 lóerős hajtóművek a neves gyártó derby-i üzeméből származnak. A 6 tonna súlyú hajtóműveket vasúton és országúton szállítják az Airbus toulouse-i végszerelő üzemébe, ahol ötfős mérnök csapat végzi azok felszerelését.
Gyorsan szalad az idő: a Trent 900-as hajtómű ugyanis már több, mint 1 millió repült órás üzemidővel rendelkezik mióta az Airbus A380-as 2007-ben szolgálatba állt. Egy ilyen hajtómű egyenként 6 tonnát nyom, átmérője pedig 3 méter.
A British Airways 5 milliárd angol fontos átfogó fejlesztési programja részeként összesen 12 darab Airbus A380-800-ast rendelt flottája számára.