Futómű-probléma miatt nem sokkal a London-Gatwick repülőtérről történő felszállást követően visszafordult a Virgin Atlantic Las Vegas-ba tartó járata. A G-VROM lajstromjelű Boeing 747-400-as Nagy-Britannia nyugati partjaitól fordult vissza London irányába.

A járat útvonala a flightradar24.com radarképén (16:30). | © AIRportal.hu

A járat útvonala a flightradar24.com radarképén (16:30).

A járat személyzete több alacsony áthúzást is végrehajtott a gatwick-i repülőtér felett, majd feltehetően a fedélzeten lévő üzemanyag csökkentése érdekében először a repülőtér közelében, majd Anglia déli partvidéke felett kezdtek várakozni. Magyar idő szerint hétfőn délután fél 5-kor a VS43-as számú járat még mindig a holding köröket repüli.

A flightradar24.com tweetje szerint a gatwick-i repülőtéren tartózkodó egyik szemtanú fotója szerint a repülőgép egyik jobboldali főfutójával lehet a probléma, amely a Twitterre feltöltött képeken félig nyitott állapotban látható (A képeket lásd alább.).

A járat személyzete várhatóan a felesleges üzemanyag kiengedését követően fogja megkísérelni a leszállást. A járat útvonala jelenleg (dec.29. 16:40) itt követhető élőben.

Radarkép 16:50-kor. Forrás: flightradar24.com | © AIRportal.hu

Radarkép 16:50-kor. Forrás: flightradar24.com

Update 16:50: A repülőgép a flightradar24.com radarképe szerint háromnegyed öt körül leszállt Gatwick-en, a repülőgép a futópályán állt meg. A szemtanúk beszámolója szerint a repülőtérre nagy erőkkel vonultak ki a tűzoltók.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Update 17:05: Szemtanúk tweetjei szerint a repülőgép biztonságosan leszállt Gatwick-en, azonban a jobb oldali főfutó zárt, vagy félig nyitott állapotban maradt, de a repülőgép a jobb oldali hajtóművei és szárnyvége sem a leszállás, sem a megállást követően nem értek a futópályához. Az utasokat a futópályán szállítják ki a repülőgépből, vészkiürítésre nem volt szükség. Twitter-es fotók az eseményről alább!

Az MTI londoni tudósítójának beszámolója szerint: A repülőgépről az utasok a tűzoltóság mentőjárműveinek lépcsőin távoztak, az önműködően felfúvódó vészcsúszdákat nem kellett kinyitni, mert tűz nem ütött ki. Az utasok arról számoltak be, hogy a leszállás előtt a személyzet utasítására vészhelyzeti testtartást kellett felvenniük. A gépről távozók a BBC-nek nyilatkozva kivétel nélkül dicsérték a pilóták és a kabinszemélyzet teljesítményét. A repülőgép azonban még hétfő este is Gatwick egyetlen kifutópályáján vesztegelt, így a repülőtér járatokat sem fogadni, sem indítani nem tudott. A beérkező járatokat London másik négy nemzetközi repülőterére irányították át, ám a felszálló forgalom teljesen leállt. Gatwickról az easyJet légitársaság közlekedtet járatokat Budapestre, és a hétfői kényszerleszállás éppen a cég délutáni budapesti gépének tervezett indulása előtt történt, így ez a járat is Londonban rekedt.

Videó a leszállásról

Forrás: Gatwick Youtube csatorna

Frissítve: 2014. december 29. hétfő 19:45

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!