Mivel a futópálya-elhagyásos balesetek továbbra is nagy részét teszik ki a légikatasztrófáknak, kisebb, vagy nagyobb kárral végződő balesetnek az ENSZ repülési szerve, a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) és az EUROCONTROL is lép az ügyben és új akciótervet dolgoz ki.
Az ICAO honlapján közöltek szerint az elmúlt 15 évben jelentősen csökkent a futópályákhoz köthető halálos kimenetelű balesetek és az azokban elhunytak száma, de további lépésekre van szükség, mert a futópályákhoz köthetően történik a legtöbb baleset. Ezért alkották meg a Globális Futópályabiztonsági Akciótervet, amely az elmúlt 15 évben történt balesetek elemzéséből született és a rizikófaktorokat sorolja fel.
Az új akcióterv az államok, repülőterek, légitársaságok, légiforgalmi szolgálatok és gyártók feladatait is magában foglalja, ezek között a baleset kialakulásának valószínűségét kell csökkenteni azért, hogy csökkenjen az esetszám és az anyagi kár. Az akciótervet öt éves időtartamra hirdették meg.
Ezzel együtt az EUROCONTROL is bejelentette, hogy lépéseket kíván tenni a futópályabalesetek elkerülése érdekében és felfrissítették az eddig is létező programjukat. Az unió szervezete is azt hangsúlyozta, hogy az ilyen balesetek annak ellenére maradtak számottevőek, hogy a korábban kiadott ajánlásokat a legtöbb ország átvette és alkalmazza. Ezért áttekintették az eddigi szbaályokat és jónéhányat újraírtak, hogy a tapasztalatok fényében javítsák a baleseti mutatókat.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legutóbb, a repülés biztonságáról kiadott jelentéséből kiolvasható, hogy a 2017 első félévéig regisztrált 3 halálos kimenetelű balesetből kettő a futópályáról való letérés miatt alakult ki. A MyCargo Airlines Boeing 747-ese Kirgizisztánban, az amerikai Air Cargo Carriers Shorts 330-asa Charlestonban szenvedett balesetet, ezekben összesen hatan haltak meg.