A spanyol légitársaság elnöke szerint az Iberiának nincsenek olyan útvonalai, amelyre a világ legnagyobb utasszállító típusára, a kétszintes Airbus A380-800-asra lenne szükségük, ezért egyáltalán nem tervezik annak forgalomba állítását. Ami esetleg szóba jöhetne még az az A330neo, de az Iberiának gyorsan kellenének a gépek, az Airbus pedig nem tudja vállalni az idő előtti szállítást.

Cikkajánló – előzmény Bienvenidos A350XWB: az új Airbus először Madridban

Február 19-én Madridba repülte az egyik az A350-900XWB prototípust az Airbus, hogy az európai repülőgépgyártás legújabb szélestörzsűje bemutatkozót tegyen a spanyol fővárosban.

A Barajas repülőtér ez alkalommal először fogadott A350-est, amelyből a nemzeti légitársaság 2020-ig bezárólag 8 darab A350-900-as változatot vár a flottájába.

Luis Gallego, az Iberia elnöke a preferente.com összefoglalója szerint mindezt azon a sajtótájékoztatón tette világossá, amelynek központi témája az Airbus A350XWB volt. Az európai repülőgépgyár tegnap az Iberia madridi műszaki-karbantartó bázisára vitte el bemutatni az egyik prototípust, ezért volt napirenden a megújuló szélestörzsű flotta, és annak további bővítési lehetőségei.

Az A350XWB 900-as szériájából az Iberia összesen nyolc darabot rendelt, amelyek szállításai mint az tegnap kiderült 2018-tól veszik kezdetüket. A vadonatúj A350-es madridi premierje során azonban Gallegónak lett szegezve a kérdés, tervezi-e esetleg az Iberia újabb típusok beszerzését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Iberia vezetője világossá tette, a nemzeti légitársaságnak nincsenek olyan sűrűségű útvonalai, amelyek az A380-800-as forgalomba állítását követelnék, ezért nincs tervben a típus vásárlása. Mint ahogy az A350-esből sem készülnek a hosszabb törzsű A350-1000XWB bevezetésére. Az Iberia flotta jelen nyilatkozat alapján tehát hosszabb távon is az A330-as, az A340-600-as, illetőleg az A350-900XWB gépekre épül a légitársaság tervei szerint.

Luis Gallego, az Iberia elnöke és mellette balra Fernando Alonso, az Airbus spanyolországi elnöke a madridi sajtótájékoztatón, február 19-én. (Fotó: Iberia) | © AIRportal.hu

Luis Gallego, az Iberia elnöke és mellette balra Fernando Alonso, az Airbus spanyolországi elnöke a madridi sajtótájékoztatón, február 19-én. (Fotó: Iberia)

Sőt, korábbi hírek alapján az Iberia gyorsítani is szeretne az átadásokon. Az újonnan megrendelt ugyancsak nyolc darab A330-200-ast (amelyek az A340-300-asok helyébe érkeznek) már az idén elkezdi szállítani az Airbus, de az A350-eseket, ha lehetne, már 2018-nál is korábban flottájába venné a légitársaság, amivel kapcsolatban Gallego annyit mondott, “nem könnyű” ezt intézni.

Luis Gallegót, akit az Airbus España új igazgatója, Fernando Alonso vezetett körbe a fedélzeten a spanyol FlyNews légiközlekedési hírportál a típus desztinációiról kérdezte, különös figyelemmel a latin-amerikai hálózat magashegyvidéki, illetőleg forró égövön fekvő reptereire, amivel kapcsolatban az elnök úgy válaszolt, lesznek olyan célpontok, amelyeken továbbra is szükség lesz a négy-hajtóműves A340-600-as teljesítményére, konkrétan Limát és Mexikóvárost említve.

Az A350-900-as berepülési programja természetesen kiterjedt az efféle speciális körülmények közepette való üzembiztosságra, amelynek során az Airbus Dél-Amerikában is végzett teszteket, de lehetséges, hogy az Iberia igényeinek egyes célpontokra nem maradéktalanul lesz elég az, amit az A350-es ezen a téren tud. Így például a santiagói viszonylaton, amelyre Gallego elismerte, vizsgálják a típus bevethetőségét, mivel úgy néz ki, a döntően kompozit építésű két-hajtóműves csak a cargo mennyiség korlátozásával teljesíthetné a távoli útvonalat.

Airbus A340-600 az Iberia új festésében. Továbbra is szükség van a típus nagy teljesítményére. (Fotó: Iberia) | © AIRportal.hu

Airbus A340-600 az Iberia új festésében. Továbbra is szükség van a típus nagy teljesítményére. (Fotó: Iberia)

A lap aztán arra is rákérdezett szerepel-e esetleg az A330-as új hajtómű opciós variánsa, az A330neo a jövőbeni elképzelésekben, amire Gallego úgy reagált, ez a típus megfelelő lenne számukra, de azok a szállítási dátumok, amelyeket az Airbus ajánlani tud végképp nem felelnek meg a hosszú távú gépparkot megújító programjuk céldátumainak.

A tavaly meghirdetett A330neo program, amely kétféle típusváltozatot kínál (A330-800neo, -900neo) 2017 utolsó negyedére ígéri a forgalomba bocsátást, mire az Iberia megnövelt felszállósúlyú A330-200-asainak nagy része már megérkezik, és röviddel utána az A350-esek szállításai is elkezdődnek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!